خرید بلیط چارتر و مشکلات آن

خرید بلیط چارتر و مشکلات آن

زمانی که سفر هوایی را برای رفتن به مسافرت انتخاب و می خواهید بلیط هواپیما بخرید با دو گزینه بلیط چارتر و بلیط سیستمی مواجه می شوید که در نگاه اول البته در برخی مواقع قیمت بلیط چارتر شما مجذوب خود می کند اما با خرید بلیط هواپیما چارتری احتمال بوجود آمدن برخی مشکلات را باید بپذیرید. در ادامه خرید بلیط چارتر و مشکلات آن بررسی می کنیم با ایران نیهون همراه باشید.

معایب خرید بلیط چارتر

قبل از آن که به مشکلات خرید بلیط چارتر بپردازیم بهتر ابتدا با بلیط چارتر آشنا شوید در مقالات قبل به طور جامع بلیط چارتر را شرح دادیم اما به طور کلی باید بگویم که برخی آژاانس های هواپیمایی یا شرکت های چارتر کننده برخی از صندلی های هواپیما برای مدت زمان معلوم پیش خرید با اجاره می کنند البته در مسیرهای که پرتدد و دارای ترافیک هوایی هستند باید بدانید که این شرکت های چارتر کننده هستند که قیمت بلیط چارتر را تعیین می کنند  و ایرلاین های نقشی در قیمت آن ندارند.

و زمانی که به ساعات پرواز نزدیک شویم و اگر تمام صندلی های هواپیما پر نشوند یا بفروش نرسند شرکت مذکور سعی بر پر کردن تمام صندلی های هواپیما را دارد که با این وجود قیمت بلیط هواپیما را کاهش می دهند که تمام بلیط های پرواز بفروش برسند. البته قیمت بلیط چارتر همان طور که گفتیم بنا به میزان تقضا بستگی دارد. اما همین کاهش قیمت و بلیط ارزان هواپیما نیز مشکلاتی را دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

خرید بلیط چارتر و مشکلات آن

خرید بلیط چارتر با توجه به قیمت پایین آن البته منظور از قیمت پایین در مقابل قیمت بلیط سیستمی است که در نگاه اول تحریک کننده است و در هزینه سفر با خرید بلیط چارتر می شود صرفه جویی کرد. اما با خرید این نوع بلیط های لحظه آخری باید ریسک برخی از مشکلات آن را بپذیرید که این مشکل یا معایب می توانند به اندازه باشد که از بهای پرداختی برای بلیط باید خداحافظی کنید.

عدم استرداد

یکی از برزگ ترین مشکل بلیط چارتر را می توان به عدم استرداد آن را دانست. استرداد بلیط چارتر بنا به قوانین چارتر کننده است که در بیشتر مواقع امکان استرداد بلیط چارتر وجود ندارد. برای مثال اگر بلیط چارتر تهیه کرده باشید و از سفرتان صرفه نظر کرده باشید نمی توانید بلیط تان کنسل کنید و با بهای پرداختی بلیط تان باید خداحافظی کنید. بهتر است قبل از خرید بلیط چارتر از سفرتان اطمینان حاصل کنید.تا با همچنین مشکلی برخورد نکنید.

عدم تغییر مشخصات

اگر در زمان خرید بلیط چارتر مشخصات اعم از اسم ، کد ملی و … را اشتباه وارد کرده باشید بازهم در بیشتر مواقع امکان اصلاح یا تغییر وجود ندارد البته این گزینه نیز بستگی به قوانین چارتر کنند دارد. بهتر است در وارد کردن مشخصات دقت بیشتری را صرف کنید و برای تایید نهایی چک کنید که با مشکلات بعد آن مواجه نشوید.

عدم تخفیف برای گروه های سنی

این گزینه را نمی توان مشکل بلیط چارتر دانست ولی در مقابل این نوع بلیط، بلیط سیستمی برای گروه های سنی اعم خردسال و کودک تخفیف ویژه گذاشته است. ولی قیمت بلیط چارتر برای تمام گروه های سنی یکسان است.که برای مسافرات های خاوادگی گزینه مناسبی نیست. قبل از خرید تمام این موارد در نظر بگیرد.

عدم وجود در تمام مسیرهای هوایی

همانطور که در تعریف بلیط چارتر گفتیم بلیط چارتر تنها در مسیرهای پرتردد و مقاصد توریستی مانند تهران به مشهد وجود دارد که در مسیرهای هوایی که تردد کم تری دارند بلیط چارتر وجود ندارد.

عدم قیمت ثابت

بلیط چارتر بنا به میزان تقاضا با نوسان قیمت مواجه است و قیمت ثابتی ندارد و هرچقدر به زمان پرواز نزدیک تر شود قیمت آن نیز تغییر پیدا می کند. که در برخی مواقع قیمت بلیط چارتر از بلیط سیستمی فراتر می شود و تنها دلیل آن میزان تقاضا است. برای مثال در ایام های مانند عید نوروز و دیگر رویدادهای خاص قیمت آن فراتر از اسم آن که با بلیط ارزان هواپیما می شناسیم می رود.

5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات