آبشار ترز و پارک جنگلی جوارم

آبشار ترز و پارک جنگلی جوارم

نقد و بررسی

توضیحات

آبشار ترز و پارک جنگلی جوارم یکی از جاهای دیدنی مازندران می باشند که در نزدیکی شهرستان سوادکوه استان مازندران واقع شده است، هر دوی این جاذبه ها مقصد بسیار مناسب و محبوب در میان گردشگران هستند که سالانه پذیرای مسافران بسیاری است. برای آشنای بیشتر با ایران نیهون همراه باشید.

پارک جنگلی جوارم

پارک جنگلی جوارم یکی از بهترین مقصدهای گردشگری کشور می باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، وسعت این پارک 365 هکتار است و در مسیر جاده فیروزکوه به تهران جایی میان شهر زیرآب و شهر شیرگاه و 6 کیلومتری شمال تا شمال غربی شهر زیراب و 11 کیلومتری جنوب شهر شیرگاه و ضلع شرقی جاده آسفالته فیروزکوه قرار گرفته است.

گونه های جانوری و پوشش گیاهی

پارک جنگلی جوارم به خاطر پوشش گیاهی زیبا و خاص شهرت بسیاری دارد و گونه های جانوری بسیاری مانند گراز، شوکا، شغال، خرگوش، گرگ، جوجه تیغی، قرقاول، قمری و فاخته دارد و شکار در این محدوده ممنوع می باشد.

امکانات پارک جنگلی جوارم

پارک جنگلی جوارم با پوشش گیاهی زیبای خود استعدادهای گردشگری بسیاری دارد و دارای یک سری امکانات رفاهی برای مسافران و توریستان می باشد که شامل سفره خانه های سنتی، سرویس بهداشتی، آلاچیق و سکوهای اسکان و محوطه بازی کودکان، ساختمان نگهبانی، جاده آسفالت وسه محوطه پیک نیک، نمازخانه و فروشگاه می باشد که با همه ی این امکانات آماده ی پذیرایی از مسافران و گردشگران می باشد.

آدرس : مازندران، سوادکوه، زیرآب، کیلومتر 8 جاده شیرگاه

آبشار ترز

اگر به دنبال مسیری برای سفر هستید که هم طبیعت گردی و هم جنگل پیمایی داشته باشد بهتر است مقصد زیبا و بکر آبشار ترز را امتحان کنید، برای رسیدن به این جنگل حدود 3 ساعت پیاده روی و طبیعت گردی در پیش دارید و با عبور از میان درختانی که از دوره سوم زمین شناسی باقی مانده نهایت لذت را ببرید.

آبشار ترز در دل جنگل های هیرکانی و در یک منطقه مرتفع و بالادست روستای بورخانی در شهرستان سوادکوه استان مازندران واقع شده است، این آبشار به روستاهای بورخانی، نفتچال و ناحیه جنگلی خربمدر اشراف دارد و تنها راه دسترسی اهالی منطقه لفور به شیرگاه و قائم شهر از قدیم تاکنون می باشد و حتی برخی معتقدند که از مسیر مال روی ترز به عنوان جاده زمستانی جاده ابریشم استفاده می شده، همچنین لفور پایتخت مازیار بوده است و جنگل ترز برای دشمنان دست نیافتنی بوده است.در داخل این جنگل راه های زیرزمینی، غار و تونل های مرموزی وجود دارد که به جزء دامداران و افراد قدیمی کسی از وجود این راه ها اطلاع ندارد.در مسیر دسترسی به این آبشار کلبه های جنگلی مختلف به همراه صاحبان مهمان نوازشان یکی از جذابیت های این جنگل و آبشار ترز می باشد.

گونه جانوری و پوشش گیاهی آبشار ترز

گونه های جانوری این جنگل لفور شامل پلنگ، گرگ، خرس، گراز، شغال و جوجه تیغی می باشد.در طبیعت بکر و سرسبز این جنگل ها می توانید شاهد پرنده ایی مانند قرقاول، تیکا، سار، جغد، کبوترهای جنگلی باشید. پوشش گیاهی بی نظیر این منطقه که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند از دیگر جاذبه های این جنگل می باشد، ازگیل وحشی، گوجه سبز وحشی، ولیک، خرمالوی جنگلی و سبزی های چون پونه و… در مسیر رسیدن به آبشار در دسترس مسافران و بومیان می باشد.

تصاویر