جشنواره برف در ساپورو ژاپن

جشنواره برف در ساپورو ژاپن

جشنواره برف در ساپورو ژاپن

جشنواره برف ساپورو ژاپن رویداد سالانه زمستانی به شمار می‌آید که میلیون‌ها نفر برای تحسین مجسمه‌های یخی و برفی، در آن گرد هم می‌آیند. در این جشنواره، فعالیت‌های دیگری از جمله اسنوبرد سواری تا مسابقه زیبایی برگزار می‌شود. این جشنواره در سه مکان مختلف برگزار می‌شود. پارک Odori و ساسوکینو که در نزدیکی هم و در مرکز شهر ساپورو قرار دارند در حالی‌که سومی یعنی Tsudome، چند کیلومتر دورتر واقع شده است.

این جشنواره، فرصت بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در دنیای فانتزی زیبایی درخشان و تفریحات برفی غرق شوید. مکان اصلی برگزاری جشنواره، پارک Odori در امتداد بلوار وسیعی درست در قلب شهر قرار دارد. این پارک، مکانی است که می‌توانید در آن مجسمه‌های برفی غول پیکری را که این جشنواره به واسطه آنها شهرت یافته، مشاهده کنید.

این مجسمه‌ها با کمک بولدوزرها و ماشین‌های حفاری مکانیکی در روزهای پیش از آغاز جشنواره ساخته می‌شوند، و ارتفاع آنها به بیش از ۱۵ متر می‌رسد. برف از مکان‌های مختلفی در شهر ساپورو به این پارک آورده می‌شود یا در صورتی که بارش برف در زمستان کم بوده باشد، برف‌ها را از تپه‌های اطراف شهر به این پارک حمل می‌کنند. معمولاً نیمی از این مجسمه‌های غول‌پیکر اغلب شخصیت‌هایی از کارتون‌های ژاپنی و یا بناهای معروف سراسر جهان را به تصویر می‌کشند.

خاستگاه اصلی جشنواره برف ساپورو به سال ۱۹۵۰ بازمی‌گردد، زمانی‌که چندین دانش‌آموز دبیرستانی محلی گرد هم آمدند و در پارک Odori تعدادی مجسمه برفی ساختند. این نوع فعالیت در زمستان جزیره هوکایدو از نظر تاریخی به دلیل بارش سنگین برف در آن، امری رایج به شمار می‌آید. چند سال بعد، در سال ۱۹۵۵، نیروهای دفاع از خود ژاپن به عنوان تمرین‌های آموزشی از منطقه نظامی نزدیک پارک می‌آمدند و در این پارک مجسمه می‌ساختند. شرکت آنها در این فعالیت‌های آموزشی تا به امروز ادامه یافته است.

اما، در سال ۱۹۷۲، ساپورو میزبان برگزاری بازی‌های المپیک شد. موقعیت این شهر به عنوان جزیره ناحیه دریای شمالی ژاپن، چهره آن را با برخورداری از فرصت‌های بسیار برای اسکی و تفریحات برفی، مزین می‌کند. بازی‌های المپیک، جشنواره برف ساپورو را به مابقی جهان معرفی کرد. این جشنواره، امروزه به طور میانگین هر سال تقریباً ۲ میلیون بازدیدکننده دارد که اکثر آنها ژاپنی هستند؛ ۳ درصد بازدیدکنندگان از سایر کشورهای جهان از جمله آسیا هستند.

به نمایش گذاشتن تقریباً ۴۰۰ مجسمه برفی و یخی تماشایی، همان چیزی است که بازدیدکنندگان را به پارک Odori، مرکز فعالیت‌های تفریحی و اکثر فعالیت‌های مجسمه‌سازی جلب می‌کند. در طول روز، در پارک قدم بزنید و هنرمندانی را ببینید که در حال خلق آثار هنری هستند، با تراشیدن برف‌ها هر چیزی را خلق می کنند؛ از حیوانات و بناهای تاریخی، معابد و ساختمانها (تاج محل) به اندازه واقعی‌شان، تا صحنه‌هایی از زندگی مردم ژاپن، شخصیت‌های کمیک «استریپ مانگا»، شخصیت‌های کارتونی معروف جهان، نمادهای مذهبی (گانشا به اندازه واقعی) و راه‌های مارپیچی که می‌توانید در آنها قدم بزنید.

شرکت‌کنندگانی که این آثار هنری را خلق می‌کنند از ژاپن و سراسر جهان به این پارک می‌آیند. شب‌ها هنرمندان معاصر ژاپنی در پارک Odori، صحنه را در مقابل پس زمینه‌ای از مناظر نورانی و سحرآمیز طراحی می‌کنند.

جشنواره برف در ساپورو ژاپن
جشنواره برف در ساپورو ژاپن

شما در سرتاسر خیابان و هر سه مکان برگزاری این جشنواره، گرسنه نخواهید ماند. غذاهای بسیاری برای امتحان کردن پیدا خواهید کرد؛ از نودل و رامن تا غذاهای دریایی تازه همچون صدف کباب شده که در پوسته صدف گذاشته می‌شود، و سوپ کاری در کنار سبزیجاتی همچون سیب‌زمینی و ذرت.

اگر تمایل به تغییر ذائقه داشته باشید، امکان دسترسی به غذاهای بین‌المللی نیز وجود دارد. فقط با قدم زدن در سرما، پوشیدن کفش‌های اسکیت روی یخ و گشتن در میان یخ‌ها، همه آن چیزی را که می‌خورید، هضم می‌شود، یا اگر در پی چیزی مهیج‌تر هستید، می‌توانید با چوب اسکی در مسیر جنگلی ویژه‌ای که در پارک ساخته شده، جنگل‌نوردی کنید.

انتظار می‌رود بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده امسال از جشنواره برف «ساپورو» در ژاپن بازدید کنند. در این جشنواره صدها مجسمه یخی شخصیت‌های سینمایی، اشخاص مشهور و حتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به نمایش در می‌آید.

یکی از آثار مطرح امسال مدل طاق نصرت با ارتفاع بیش از ۱۷ متر و عرض ۲۴ متر است. نمونه اصلی طاق نصرت در شهر پاریس قرار دارد و به دستور ناپلئون بناپارت ساخته شده است.

در بخشی از این جشنواره، تیم‌هایی از نقاط مختلف جهان در رقابت ساخت مجسمه‌های یخی حضور می‌یابند. برنده این رقابت روز پنجشنبه انتخاب خواهد شد.

جشنواره برف ساپورو که امسال ۶۸ ساله می‌شود، پنج شنبه هفته آینده به کار خود پایان خواهد داد.

نکاتی برای شرکت در جشنواره برف ساپورو

به خاطر داشته باشید که لباس گرم بپوشید و تمام لوازم حیاتی مورد نیاز در هوای سرد را به همراه داشته باشید.

در مراسم رای‌گیری برای انتخاب بهترین مجسمه‌های یخی در سوسوکینو شرکت کنید. شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.

تا تاریک شدن هوا در مکان برگزاری جشنواره بمانید تا مجسمه‌های یخی را در حالی‌که چراغانی شده‌اند، تماشا کنید. چراغانی مجسمه‌ها در پارک Odori تا نیمه شب و در سوسوکینو تا ساعت ۱۰ شب روشن است.

از بالا این مناظر را تماشا کنید. به بالای دکل برج تلویزیون در انتهای شرقی پارک Odori که ارتفاع آن حدود ۳۰۰ فوت بالاتر از سطح پارک است، بروید.

هر وقت که فرصت پیدا کردید، یک کاسه رامن بخورید. این بهترین راه برای مقابله با سرمای زمستان است.

برچسب ها:
5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات