جاهای دیدنی گیلان

جاهای دیدنی گیلان

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی گیلان

گیلان یکی از سرسبزترین استان های حاشیه جنوبی دریای خزر می باشد، که با جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی خود همانند نگینی در خطه شمالی کشور می درخشد.برای آشنایی بیشتر با طبیعت بکر، غذاهای خوشمزه و جاهای دیدنی گیلان با ایران نیهون همراه باشید.

در حاشیه شمالی کشور و کناره دریای خزر استان های هم مرزی وجود دارند که یکی از این استان های سرسبز و زیبا گیلان می باشد، مرکز این استان شهرستان رشت و جزء دهمین استان پرجمعیت ایران می باشد.مساحت استان گیلان حدود 14 الی 15 هزار کیلومتر مربع است و بیست هشتمین استان وسیع در کشور می باشد که با توجه به تراکم جمعیت 177 نفر در هر کیلومتر رتبه 3 را به خود اختصاص داده است.

از جمله شهرهای مهم در این استان لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بنر آستارا و فومن است و مهمترین بندر ایرانی در حاشیه دریای خزر در این استان واقع شده است که بندر انزلی نام دارد.مرکز استان گیلان شهر رشت بوده و با داشتن 46 در صد جمعیت کل گیلان دوازدهمین شهر پر جمعیت ایران و سه استان حاشیه دریای خزر می باشد.در این بخش ما به معرفی جاهای دیدنی گیلان و ایرانگردی می پردازیم.

ماسوله

ماسوله یکی دیگر از جاهای دیدنی استان گیلان می باشد که طرفداران بسیاری دارد، روستایی پلکانی و تاریخی که به اولین روستای تاریخی زنده در کشور مشهور است. روستایی مه آلود که به عنوان مهمترین جاذبه ی گیلان شناخته شده و گردشگران خارجی و داخلی بسیاری دارد، معماری بومی این خانه ها به این صورت است که پشت بام هر خانه محوطه ی جلوی خانه بالایی می باشد.بافت معماری این خانه ها در دوران زندیه شکل گرفته است که با پله های بسیار و خیابان های کوچک اجازه ورود هرگونه وسیله نقلیه به این روستا را گرفته شده است.

ماسال

در 55 کیلومتری شهر رشت ییلاقی بکر و طبیعی به نام ماسال وجود دارد که طبیعت زیبا و سرسبزش هر بیننده ایی را سر ذوق می آورد، ماسال به دو بخش مرکزی و شاندرمن تقسیم شده است و هر دو قسمت آرامش بسیاری را به مسافران و توریست ها منتقل می کند.

قلعه رودخان

درست بر فراز ارتفاعات جنگلی شهر فومن بنایی تاریخی در میان درختان سر به فلک کشیده مشاهده می شود که در ارتفاع 665 تا 715 متری از سطح دریا قرار گرفته است و یادگاری از دوره ی ساسانیان می باشد که با سفر به گیلان و تماشای این کهن دژ قلعه رودخان می توانید به گذشته های دور رفته و قدم بزنید و زمان را حس نکنید.

جاده اسالم به خلخال

جاهای دیدنی گیلان کدامند؟  جاده اسالم به خلخال جاده ای تماشایی به طول 70 متر می باشد که از استان گیلان و شهر اسالم آغاز می شود و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل می رسد، این جاده در سرسبزترین مناطق ایران واقع شده است که موجب شده است در هر فصلی مسافران زیادی برای بازدید از آن بیایند.

گردنه حیران

جاهای دیدنی گیلان کدامند؟ گردنه حیران جاده ای شگفت انگیز و زیبا می باشد که با طول 35 متر در میانه جاده آستارا به اردبیل واقع شده است و به زیباترین مسیر در ایران شهرت داشته زیبایی که مسافران در حین تماشای آن همه تن چشم شوند و به این زیبایی ها خیره و آنقدر زیبا که زبان از توصیفش عاجز می شود.

روستای اولسبلنگاه

روستای اولسبلنگاه در غرب گیلان و نزدیک ماسال قرار گرفته است که مردم ماسال آنجا را به عنوان ییلاق خود انتخاب می کنند و هر بهار و تابستان به این روستا کوچ می کنند، روستای اولسبلنگاه در ارتفاع 1489 متری از سطح دریا واقع شده است و هنوز شکل قدیمی خود را حفظ کرده است و هنوز خانه های چوبی و تخته ایی با سقف های رنگارنگ در آنجا یافت می شود.

جنگل گیسوم

جاهای دیدنی گیلان کدامند؟  جنگل گیسوم از آن دسته جنگل های بکر و زیبا می باشد که درختان بلند و شاخه های در هم تنیده اش چشم ببیننده را مسخ خود می کند به طوری که با قدم گذاشتن در این مسیر دیگر زمان را حس نکرده و از زندگی و فضایی شهری دور شده و با آرامش به مسیر خود ادامه می دهید.

شیطان کوه

جاهای دیدنی گیلان کدامند؟ شیطان کوه یکی از جاهای دیدنی گیلان می باشد که در سفر به گیلان و مخصوصا شهر لاهیجان نباید تماشای آن را از دست بدهید، در زمان های گذشته شیطان کوه به شاه نشین معروف بوده و محلی برای جمع کردن آب برای آبیاری مزارع بوده است اما با گذشت زمان آب این استخر وسعت زیادی پیدا کرده است و بنایی تاریخی نیز در وسط آن مشاهده می شود که در این مجموعه از تفریحاتی چون تله کابین و شهربازی هم می توان استفاده کرد.

میدان شهرداری رشت

یکی از زیباترین میدان های شهری در ایران که در استان گیلان و شهر رشت واقع شده است، این میدان قلب تپنده شهر رشت به حساب می آید، و مهمترین بناهای تاریخی، ساختمان های شهری مهم، تعدادی از خیابان های مهم که به این میدان می رسد و مراکز خرید مدرن و سنتی که در اطراف این میدان قرار گرفته است که همه ی آنها به این میدان می رسند. میدان شهرداری رشت یکی از جاهای دیدنی گیلان می باشد که مسافران یا حتی خود مردم شهر برای پیاده روی بر روی سنگ فرش های در شب به این میدان می آیند و لذت می برند.

تصاویر