جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی کیش

جزیره ی کیش یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران است، این جزیره لوکس جاهای دیدنی تاریخی و تفریحی بسیاری دارد. کیش سرسبزترین جزیره خلیج فارس است که طبیعت طی سالهای طولانی آن را بوجود آورده است، از بهترین جاهای دیدنی کیش می توان به شهر باستانی حریره، ورزش های دریای کیش، پارک دلفین ها، کشتی یونانی و مجموعه آکواریوم و … اشاره نمود. با ایران نیهون همراه باشید.

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش از ماه آبان تا اواسط فروردین می باشد که آب و هوای کیش در این ماه ها مطلوب برای سفر است، برای داشتن سفر رویایی و لذت بخش بهتر است از جاهای دیدنی و بهترین تفریحات کیش که شامل تفریحات ساحلی، بناهای تاریخی، رستورانها، آثار باستانی و … می باشد دیدن کنید و سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.

ساحل مرجانی کیش

در شرق جزیره کیش ساحلی با نام ساحل مرجانی وجود دارد، ان ساحل به دلیل مرجان هایی زیبایی که در آنجا یافت می شود شهرت دارد. مسیر این ساحل با درختکاری پوشانده شده است که فضای آنجا را محیطی محبوب برای پیاده روی و تماشای غروب آفتاب تبدیل کرده است.

آدرس : استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان مرجان، ساحل مرجان

جزیره هندورابی

جاهای دیدنی کیش کدامند؟ یکی از جاذبه های دیدنی جزیره زیبای کیش جزیره هندورابی می باشد، وسعت این جزیره حدود 23 کیلومتر مربع بوده و ازتفاع آن از سطح دریا حدود 29 متر می باشد.در قلب این جزیره روستایی به نام هندرابی وجود داشته که در قرن 15 میلادی در اختیار پرتغالی ها بوده و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری از آن استفاده می کردند، اما در حال حاضر آثار باقی مانده از آن دوره فقط مانده است و مسافران می توانند از آنجا بازدید کنند.

آدرس : خلیج فارس

شهر باستانی حریره

جاهای دیدنی کیش کدامند؟ شهر حریره قدمتی بسیار دارد و به قرن 8 هجری بازمی گردد، این شهر در قسمت مرکزی و شمالی جزیره واقع شده است.امروزه از این شهر زیبا و تاریخی چیز زیادی برجای نمانده است و فقط خرابه های مانده که نشان می دهد در قدیم آنجا منطقه ی پر رونقی بوده است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، جنب مجموعه ورزشی المپیک

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی که در سال 1996 در جنوب غربی ساحل این جزیره لنگر انداخته است هنوز پابرجای مانده و یکی از جاذبه های تفریحی کیش بشمار می آید، این کشتی ساخت کشور بریتانیا است و هر چه تلاش برای نجات آن بعد از لنگر انداختن صورت گرفت نتیجه نداشته و در آب های خلیج فارس و نزدیکی سواحل جزیره کیش ماندگار شده است.

آدرس : استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر کیش

آب انبار کیش

جاهای دیدنی کیش کدامند؟ در قدیم یکی از روش های ذخیره آب در جزیره کیش آب انبار بوده است، در سال 1371 آب انباری پنج بادگیر الهام گرفته از آب انبار شهر یزد در این جزیره احداث شد اما به مرور زمان و توسعه و پیشرفت جزیره این آب انبار کارایی خود را از دست داده و به یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش تبدیل شده است.

آدرس : استان هرمزگان، جزیره کیش، شهر قدیمی حریره، آب انبار

شهر زیرزمینی کاریز 

جاهای دیدنی کیش کدامند؟ ایرانیان باستان به دلیل کم آبی در بسیاری از نقاط ایران به سیستم قنات روی آورده اند، چاه های عمودی با شیب ملایم که آب را از سوی مناطق خشک به سمت این چاه ها هدایت کرده.کاریز یکی از قنات های 2500 ساله است با تونل هایی بیش تر از 5 مایل گسترش یافته است، این تونل ها امکان اینکه گردشگران بتوانند از کاریز دیدن کنند را بوجود آورده است.

آدرس : استان هرمزگان، جزیره کیش، بعد از میدان المپیک، نرسیده به میدان فارور

پارک دلفین ها

جاهای دیدنی کیش کدامند؟ یکی از جاذبه های معروف کیش پارک دلفین ها است که با ورود به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می روید و حدود 50 گونه از پرنده های مختلف را می توانید ببینید، در قسمت دیگر این پارک از آکواریوم آب شور دیدن می کنید و در آن از انواع پستانداران دریای نگهداری می شود.از دیگر برنامه های این مجموعه نمایش دلفین ها و کلاسیک شو آن می باشد.

آدرس : استان هرمزگان، جزیره ی کیش، پارک دلفین

پارک آبی اوشن

این پارک آبی یکی از بزرگترین پارک های آبی ایران می باشد که علاوه بر رایدهای مختلف تند، آرام و هولناک می توانید از استخرهای مختلف و جکوزی استفاده کنید.در این مجموعه علاوه بر وسیله های تفریحی می توان از رستوران ها و فروشگاه هایی که در آنجا وجود دارد استفاده کنید.

آدرس : استان هرمزگان، جزیره کیش، جنب مسیر دوچرخه سواری

کشتی های تفریحی

یکی دیگر از تفریحات در جیره کیش کشتی سواری در خلیج فارس است، کشتی های شبانه از ساعت 9 شب تا 1 بامداد همراه با شام و موسیقی زنده و جنگ های شادی از مهمانان خود پذیرایی می کند.

آدرس : استان هرمزگان، جزیره ی کیش، اسکله تفریحی

تصاویر