جاهای دیدنی کاشان

جاهای دیدنی کاشان

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی کاشان

کاشان یکی از شهرستان های استان اصفهان است که به دلیل جاذبه های دیدنی و گردشگری متنوع در صنعت گردشگری بسیار فعال و پر اهمیت بوده و سالانه علاقمندان بسیاری را برای بازدید پذیرا می باشد. کاشان به شهر گل ایران معروف است و پر از خانه های تاریخی و جاذبه های دیدنی بسیاری می باشد.برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی کاشان با ایران نیهون همراه باشید.

کاشان شهری تاریخی و در مرکز شهرستان است و بخشی از استان اصفهان نیز محسوب می شود، این شهر زیبا در مرکز ایران و در 220 کیلومتری جنوب پایتخت و 90 کیلومتری قم و 200 کیلومتری مرکز شهر اصفهان واقع شده است.این شهر به مهد تمدن و فرهنگ و سنتی بودن مشهور است و حدود 7000 الی 11000 سال قدمت شهرنشینی دارد.از نظر اقلیمی این شهر دارای دو بخش کوهستانی و کویری می باشد که با توجه به جاذبه های دیدنی و قدمت بسیار زیاد و آداب و رسوم گلاب گیری و قالیشویی که هر ساله اجرا می شود سالانه مسافران بسیاری را پذیرا می باشد.

حمام فین کاشان

حمام فین کاشان از دو حمام مهم تاریخی ایران در شهر کاشان می باشد که در شهر کاشان و در قسمت جنوبی باغ فین قرار دارد و با نام های حمام بزرگ ( حمام سلطنتی که به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد ) و حمام کوچک ( حمام خدمتکاران ) می باشد.از نکات قابل توجه در این حمام وجود 7 کاشی ارزشمند در بخش خزینه حمام کوچک می باشد که قدمت آن به 500 سال پیش بازمی گردد، زمان ساخت حمام کوچک مربوط به دوران حکومت صفویان می باشدو قتل امیر کبیر یکی از اتفاقات تلخ تاریخی در این حمام است.

خانه بروجردی های کاشان

خانه ها در شهر کاشان از معماری بسیار غنی و منحصر بفردی تشکیل شده است که شهرتی بسیار دارد و یکی از دوست داشتنی ترین جاذبه های گردشگری در شهر زیبای کاشان می باشد، این خانه در زمان حکومتقاجار ساخته شده است و از بارز ترین ویژگی هایش بادگیرهای هلالی شکل و قرینه ی آن است که بام تالار و کلاه فرنگی قرار گرفته است.

غار نیاسر

یکی دیگر از جاذبه های زیبا و دیدنی شهر کاشان غار نیاسر می باشد که در نزدیکی روستای نیاسر واقع شده است، این جاذبه ی زیبا یکی از عجایب محبوب در این منطقه می باشد که قدمتی حدود 2000 سال دارد و به دست بشر احداث شده است.

خانه طباطبایی ها

جاهای دیدنی کاشان کدامند؟ خانه طبابایی ها یکی از زیباترین خانه های تاریخی کاشان است که با حیاط دل انگیز و حوض پر آب و بزرگش هر آدمی را مجذوب خود می کند، این خانه در محله سلطان امیراحمد واقع شده است و شامل دو بخش اندرونی و بیرونی و یک قسمت هم مربوط به خدمه می باشد.اتاق شاه نشین با پنجره های مشبک رنگی و آیینه کاری ها و گچبری های زیبا یکی از زیباترین قسمت های خانه طباطبایی ها است.

مسجد جامع کاشان

از کهن ترین بناهای تاریخی شهر کاشان می توان به مسجد جامع آن اشاره کرد که قدمت آن به دوران حکومت سلجوقیان بازمی گردد.

مسجد آقا بزرگ

جاهای دیدنی کاشان کدامند؟ مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان یکی از زیباترین مساجد دوره قاجار می باشد که در خیابان فاضل نراقی قرار گرفته است، که در بازه ی هشت ساله از سال 1258 تا 1265 ساخته شده است.گنبد این مسجد جز بزرگترین گنبدهای آجری است و تزیینات این مسجد شامل کاشی کاری، مقرنس کاری، خطاطی و نقاشی و… می باشد.

خانه عامری ها

جاهای دیدنی کاشان کدامند؟ خانه عامری ها امروزه علاوه بر یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری یکی از بهترین هتل های سنتی کاشان می باشد که بلندترین بادگیر را در بین خانه های شهر نیز داشته است.این خانه در زمان قاجار و به دستور سهام السلطنه عامری به عنوان محل سکونت فامیلی ساخته شده است.

آتشکده نیاسر

آتشکده چهارطاقی نیاسر اثری به جای مانده از حکومت ساسانیان می باشد که در ارتفاعات نیاسر کاشان قرار گرفته و به عنوان مکانی برای برگزاری مراسم ها و رسوم خاص دین زرتشت مورد استفاده قرار می گرفته است.

تپه سیلک کاشان

تپه های سیلک کاشان یکی از کهن ترین تمدن بشری می باشد و بازدید از آن جالب و شگفت انگیز است، این نقطه از کاشان در واقع عبادتگاه مردم دوران باستان بوده است و از گل رس و سفال ساخته شده و تا مدت ها از وجود آن اطلاعاتی در دسترس نبوده است.

بازار سنتی کاشان

جاهای دیدنی کاشان کدامند؟ بازار سنتی کاشان از میراث ارزشمند و تاریخی این شهر می باشد که باستان شناسان معتقدند مثل راسته ی بازار کاشان در تمام جهان نبوده و نیست. این بازار تاریخی و زیبا یکی از بهترین و معروف ترین بازار ها به حساب می آید که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تصاویر