جاهای دیدنی لرستان

جاهای دیدنی لرستان

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی لرستان

لرستان از استان های غربی و ششمین استان پر بارش کشور است که به آن سرزمین آبشارها گفته می شود، خرم آباد مرکز استان لرستان می باشد و در میان کوه های سر به فلک کشیده و استوار زاگرس واقع شده است. این استان آثار تاریخی و طبیعی بسیار زیبایی دارد که در میان گردشگران و مسافران محبوب می باشد، برای آشنایی با جاهای دیدنی لرستان در ادامه با ایران نیهون همراه باشد.

لرستان یکی از زیباترین استان های کشورمان می باشد که با آب و هوای معتدل خود طبیعت سرسبزی را آنجا مشاهده می کنید، در این استان زیبا دشت های لاله واژگون، آبشارهای متعدد و دشت های گل بسیار وجود دارد. ارتفاع این استان از سطح دریاهای آزاد حدود 11478 متر بوده و در میان کوه های زاگرس قرار گرفته است.در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین جاذبه های استان لرستان آشنا کنیم در ادامه در بخش ایرانگردی با ما همراه باشید.

تپه چغا

تپه چغا یکی از جاهای دیدنی و تفریحی استان لرستان می باشد که به بام بروجرد نیز شهرت دارد و یکی از جاهای دیدنی بروجرد نیز می باشد. امکانات تفریحی و رفاهی موجود در این تپه باعث شده هر کسی که به لرستان سفر می کند از این مکان دیدن کند، این تپه به خوبی از ورودی شهر بروجرد دیده می شود و با گذر از پله ها یا جاده کشیده شده در سینه کش تپه چغا به بالای این بام زیبا می رسند. امکاناتی مانند دریاچه مصنوعی، هتل چند ستاره، آلاچیق ها، وسایل بازی و گلزار شهدای گمنام بر بالای این تپه موجود می باشد.

دریاچه گهر

جاهای دیدنی لرستان کدامند؟ یکی از بکرترین جاذبه های استان لرستان دریاچه آب شیرین و دائمی گهر می باشد که در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان دورود واقع شده است و در میان کوه های اشترانکوه قرار گرفته است، از دریاچه گهر به عنوان نگین اشترانکوه نیز یاد می شود که خود از دو دریاچه کوچک و بزرگ تشکیل شده است. سالانه مسافران بسیاری که به دنبال طبیعتی بکر و سکوت و آرامش می گردند برای تماشای این دریاچه سفر می کنند.

آبشار بیشه لرستان

به هر گوشه و کنار استان لرستان که سفر کنید اثری از آبشارهای کوچک و بزرگ می باشد که تماشای هرکدام از آن ها تجربه ای منحصربفرد از طبیعت گردی به شما هدیه می دهد.آبشار بیشه لرستان، آبشاری طبیعی با 48 متر ارتفاع که در میان ارتفاعات کوه های زاگرس در منطقه ی جای خوش واقع شده است.این آبشار پس از برخورد به زمین 10 متر مسیر را طی می کند تا به رودخانه سزار برسد.آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی کشور است که در سال 1387 در فهرست میراث طبیعی قرار گرفته است.

تونل برفی ازنا

جاهای دیدنی لرستان کدامند؟ شهر ازنا، شهری زیبا و دارای طبیعتی بکر و تول برفی بسیار جذاب می باشد.تونل برفی این شهر با طول 800 متر و ارتفاع تقریبی 3 متر انباشته شده از برف بوده و در طول سالیان در یکی از دره های اشترانکوه بوجود آمده است.امکان رفتن به داخل ای تونل فراهم است اما جریان آب داخل تونل و سرمای هوا و ریزش برف در برخی قسمت ها فضای مناسبی برای داخل تونل رفتن را بوجود نیاورده است.اما در بالای تونل فضایی لذت بخش وجود دارد که مسافران و گردشگران می توانند به آنجا بروند.

دشت لاله های واژگون الیگودرز

جاهای دیدنی لرستان کدامند؟ در دامنه های زاگرس هر سال در اواخر فروردین و اردیبهشت ماه پوشیده از گل های زیبا می شود، قسمتی از این دشت در شهرستان الیگودرز واقع شده است و دقیقا از 35 کیلومتری جنوب شرقی مرکز الیگودرز شروع و تا فراز دامنه های زاگرس ادامه یافته است.دشت دالانی که یکی از مخازن ژنتیکی کشور می باشد نیز در این محدوده وجود دارد، در این دشت لاله های واژگونی با ارتفاع بیش از 120 سانتی متر به نام های سوسن چلچراغ و اشک مریم می روید که از گونه های نادر این گیاه هستند.

قلعه فلک و الافلاکک

قلعه فلک و الافلاک یا همان دژ شاپور خواست یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان لرستان می باشد که در مرکز خرم آباد و بر روی تپه ای قدیمی بنا شده است و شکوه و صلابت بسیاری دارد.این قلعه مظهر فرهنگ و تاریخ منطقه لرستان می باشد و بسیار اهمیت دارد.قدمت قلعه فلک الافلاک به دوران ساسانیان باز می گردد و نام ایم قلعه در ابتدا دژ شاپور خواست بوده و در دوران قاجار به آن لقب فلک الافلاک را داده اند.

دره خزینه

جاهای دیدنی لرستان کدامند؟ دره خزینه استان لرستان یکی از شگفتی های استان لرستان می باشد که در اثر سال ها فرسایش بوجود آمده است، این دره زیبا شباهت های زیادی به گرندکانیون آمریکا دارد.از جاذبه هایی که به معروفیت این دره افزوده است می توان به پل معلق که عنوان بلندترین پل معلق ایران را دارد اشاره کرد.دره خزینه در میانه جاده پلدختر به اندیمشک و در کنار روستایی با همین نام واقع شده است.

تنگه هلت

جاهای دیدنی لرستان کدامند؟ در میان کوه های استوار و رودخانه خروشان زال بین دو دیواره صخره ایی با نام هلت بوجود آمده است، این تنگه در شهرستان پلدختر استان لرستان واقع شده است و یکی از جاهای دیدنی جذاب لرستان به شمار می رود.طول این تنگه حدود 4 کیلومتر و با سرعت متوسط حدود 1 تا 2 ساعت رفت و 1 تا 2 ساعت هم مسیر برگشت زمان می برد.

تصاویر