جاهای دیدنی تهران بخش اول

جاهای دیدنی تهران بخش اول

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی تهران

در این روزهای گرم تابستان برای علاقمندان و مسافرانی که قصد گشت و گذار در تهران را دارند بازدید از بهترین جاهای دیدنی تهران و تا حدودی خوش آب و هوای تهران را پیشنهاد می کنیم. در ادامه با تهرانگردی همراه  مجله گردشگری ایران نیهون باشید.

تهران، بزرگترین شهر و پایتخت کشور ایران و مرکز استان تهران می باشد. جمعیت حال حاضر این شهر چیزی حدود 8 میلیون نفر می باشد که از این رو جز بیست و پنجمین شهر پرجمعیت جهان نیز بشمار می رود، این شهر با مساحت 730 کیلومتر مربع رتبه بیست وهفتمین شهر بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است.

روستای وردیج ( روستاهای آدم سنگی )

روستای وردیج یک جاهای دیدنی خاص در غربی ترین بخش شهر تهران در امتداد جاده ایی کوهستانی و پیچ در پیچ که با باغ ها و درختان سر به فلک کشیده مزین شده و در دل کوه های البرز میانی قرار گرفته است مواجه می شوید روستایی آرام و بدور از هیاهوی شهر تهران.

راه های دسترسی به این روستای سرسبز و زیبا از طریق اتوبان تهران کرج و از بالای وردآورد می باشد، جاده ایی آسفالته اما پراز پیچ و خم و سراسر شگفتی که در امتداد رودخانه و دره ای عمیق به وردیج و بعد از آن به واریش می رسید، طبیعت بکر و زیبای این روستا علاقمندان را ترغیب به گذراندن اوقات فراغت در این روستا میکند.

آدرس روستای وردیج : ایران، تهران، انتهای اتوبان همت، غربی ترین نقطه تهران

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک
جاهای دیدنی تهران

پارک ژوراسیک یا همان دایناسورهای متحرک، حدود 40 سال و اندی پیش توسط محققان فرانسوی اندکی از بقایای یک دایناسور در حوالی شهر کرمان پیدا شد که سریعا به کشور خود انتقال دادند ( موزه تاریخ طبیعی پاریس)، در ایران تا قبل از تاسیس پارک ژوراسیک این موجود افسانه ایی فقط به کتاب ها و تصاویر فیلم ها تعلق داشت اما با افتتاح این پارک محیطی مفرح و هیجان انگیز و ملموس برای خانواده ها بوجود آورده اند که به خانواده ها توصیه می شود حتما از این پارک زیبا دیدن کنند.

آدرس پارک ژوراسیک : ایران، تهران، سعادت آباد میدان بهرود بلوار شقایق بعد از پارک پرواز

درکه

درکه یکی از تفرجگاه های زیبا تهران که مکانی برای فرار از  شلوغی تهران و رسیدن به آرامش است. یکی از مناطق کوهستانی در شمال تهران است که گردشگران و ساکنین شهر تهران بسیار به آنجا رفته و در هوایی به دور از دود و دم و آلودگی و ترافیک شهر تهران اندکی از زمان خود را می گذرانند، هوای پاک و طبیعت زیبای کوهستان، جریان آب رودخانه درکه و محیطی بسیار مطبوع، همه و همه باعث بوجود آمدن فضایی توریستی و گردشگری شده است.

آدرس درکه  : ایران، تهران، تجریش، پمپ بنزین ولنجک، میدان دانشجو، خیابان درکه

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از مکان تفریحی و دیدنی مدرن تهران است که پلی سه طبقه ممنوع برای ورود خودرو و مسیر پیاده روی که در سال 1393 افتتاح گردیده، پل طبیعت از عرض بزرگراه مدرس می گذرد و با طول 300 متر بزرگترین پل غیر خودرویی ایران محسوب می شود در ساخت این پل از 14000 قطعه فولادی در ابعاد و اندازه مختلف در ارتفاع 40 متری زمین شکل گرفته و سرهم نصب شده است.

با ساخت این پل بوستان طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب زمین های عباس آباد به هم متصل شده و مساحتی در حدود 7000 متر مربع را اشغال کرده است. طراحی ارگانیک و شاخه ایی این پل تاکییدی بر پیوند دو بوستان ذکر شده در بالا را دارد و انتخاب نام طبیعت نیز بر این طراحی دقیقا برگرفته از این موضوع می باشد.

آدرس پل طبیعت : ایران، تهران، بزرگراه خاقانی، بین پارک طالقانی و آب و آتش

بازار بزرگ تهران

مگر می شود به تهران رفت و از بزرگ تهران دیدن و خرید نکرد، بازار بزرگ تهران یک از قدیمی ترین مکان دیدنی تهران است که می توانید دیگر جاهای دیدنی تهران مانند کاخ گلستان دیدن و با طهران قدیم آشنا شوید.

بازار تهران، در بین خیابان مولوی در جنوب، سیروس یا همان مصطفی خمینی در شرق، بوذر جهرمی یا همان پانزده خرداد در شمال و خیام در غرب تهران قرار گرفته است.

بازار تهران از مهمترین مراکز تجاری و بازرگانیه پایتخت بوده که به همراه بناهای تاریخی محدودش مثل مسجد امام، مسجد جامع و… از مجموعه های مهم تاریخی و هنری شهر تهران بشمار می روند. فضاهایی با معماری سنتی و گذرگاه هایی مسقف با انواع تزیینات مقرنس و آجرکاری های زیبایش به خاطر قدمت طولانی و تاریخی اش از دیدنی های شهر تهران به حساب می آید.

آدرس بازار بزرگ تهران : ایران، تهران، خیابان 15 خرداد، بازار تهران

پارک دلفین های تهران

پارک دلفین های تهران، نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه و مرتفع ترین دلفیناریوم جهان دارای با تجربه ترین مربیان خاورمیانه می باشد که طبق استاندارد های بین المللی تاسیس شده و در حال حاضر در این پارک چهار شیر دریایی که از کشورهای اسپانیا، هلند و آمریکای جنوبی آورده شده اند زندگی می کنند.

این شیر های دریای که توسط بهترین مربیان خاورمیانه آموزش داده شدند با انجام حرکات آکروباتیک، کشیدن نقاشی و نواختن سازدهنی، گردشگران و تماشاچیان را برای بازدید ترغیب می کند.

آدرس پارک دلفین های تهران : ایران، تهران، اتوبان شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، مسیر اختصاصی برج میلاد، ضلع جنوب غربی برج

برج میلاد

برج میلاد، برج مخابراتی چند منظوره که در شمال غربی پایتخت واقع شده است، این برج با ارتفاع 435 متر بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازه بلند نامتکی جهان است. وسعت کاربری سازه راس برج در میان تمامی برج های مخابراتی دنیا مقام اول را دارد، این برج به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری منحصر بفردش تقریبا از همه جای تهران نمایان است از همین جهت یکی از نماد های پایتخت بوده و تماشای آن خالی از لطف نمی باشد.

آدرس برج میلاد : ایران، تهران، بزرگراه های شیخ فضل الله، بزرگراه همت، ورودی اصلی برج میلاد

کاخ گلستان

بهترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟ کاخ گلستان، مجموعه ایی یادگار از ارگ تاریخی تهران که محل اقامت شاهان سلسله قاجار بوده و از زیباترین و کهن ترین بناهای پایتخت بشمار می رود که قدمتی 200 ساله دارد، محدوده مکانی آن از شمال به خیابان و میدان امام خمینی و سپه سابق، از غرب به خیابان خیام، از شرق به خیابان ناصرخسرو و از جنوب به خیابان 15 خرداد و میدان ارگ محدود می شود.

قدمت تاریخی ارگ سلطنتی به دوره ی صفویه برمیگردد ولی در دوره ی قاجار گسترش یافته است، تزیینات ایوان شاملد گچبری، سنگ تراشی، خاتم کاری، آیینه کاری و منبت کاری که از سال 1300 برجای مانده از جمله زیبایی هایی است که در زمان بازدید با آن مواجه می شوید.

آدرس کاخ گلستان : ایران، تهران، میدان ارگ ( 15 خرداد )

نیایشگاه آدریان تهران

بهترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟ نیایشگاه آدریان تهران، یکی از آتشکده های زرتشتیان است که در سال 1293شروع به ساخت کرده اند و در سال 1296 ساخت آن تمام شده، این بنا به کمک مالی پارسیان هندوستان و زرتشتیان ایرانی ساکن ایران و هند ساخته شد.

آدرس آتشکده آدریان : ایران، تهران، خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچیک خان، پلاک 4، روبروی کلیسای حضرت مریم

باغ فردوس

بهترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟ باغ فردوس، قصری ماندگار از دوره ایی کهن بوده که نه تنها یک قصر تاریخی قجری در شمال تهران بلکه نگینی بر پیشانی شهر است. گچبری های بی نظیر دوره ی قاجار و توخالی بودن آویزهایی که از سقف پایین آمده اند از جذاب تر ین بخش های این عمارت زیبا بوده است. ساختمان موجود در باغ در سال 1350 به مرکز فرهنگی و هنری و نمایشگاهی تبدیل شده است که بعد از انقلاب نیز در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد می باشد.

آدرس باغ فردوس : ایران، تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به تجریش

تصاویر