جاهای دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای جهان است که با اروپا و آسیا هم مرز می باشد.جاهای دیدنی استانبول یکی از دلایل اصلی سفر به این شهر است، استانبول پر از آثار تاریخی مانند کاخ ها، مساجد، کلیسا ها و قصرهایی است که از امپراطوری های مختلف برجای مانده است.در این مقاله محبوبترین جاهای استانبول را معرفی می کنیم.در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

بازار بزرگ استانبول

جاهای دیدنی استانبول کدامند؟ بازار بزرگ استانبول یکی از جاهای دیدنی استانبول است که 5000 مغازه موجود دارد که این بازار را به بزرگترین بازار سرپوشیده جهان تبدیل کرده، هر روزه یک چهارم میلیون بازدید کننده از این بازار بازدید می کنند. مغازه های این بازار شامل طلا و جواهر، فرش و قالیچه، سرامیک هایی که با دست نقاشی شده و عتیقه جات می باشد.قدمت این بازار به 1461 میلادی برمیگردد و دو مسجد، چهار چشمه آب و دو حمام را در خود جای داده است.

موزه ایاصوفیه استانبول

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول مسجد یا کلیسای ایاصوفیه است که در سفر به استانبول دیدن آن را از دست ندهید. کلیسایی 1000 ساله ایاصوفیه با آن معماری بی نظیرش از پر افتخارترین کلیساهای امپراتوری روم شرقی بوده و در قرن پانزدهم توسط معماری عثمانی به مسجدی باشکوه تبدیل شده است، از ویژگی های ظاهری این بنا ارتفاع 56 متری آن و 30 میلیون کاشی طلا در داخل آن به کار رفته.در حال حاضر این مسجد ایاصوفیه به یکی از جاذبه های دیدنی استانبول برای توریست ها تبدیل شده است.

مسجد سلیمانیه استانبول

جاهای دیدنی استانبول کدامند؟ مسجد سلیمانیه از زیباترین مساجد جهان است و از بارز ترین جاهای دیدنی استانبول است. مسجد سلیمانیه همانطور که از اسمش معلوم است برای سلطان سلیمان و از شاهکار های معمار سینان می باشد، این مسجد بزرگترین مسجد استانبول بوده که در قرن 16 ساخته شده است.مقبره سلطان، همسرش خرم و معمار سینان هر سه در محوطه مسجد واقع شده، سازه این بنا هیچ شباهتی به بناهای دیگر سینان نداشته است.

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر تنگه ایی است که دو دریای سیاه و مرمره را به هم وصل می کند و استانبول را بین آسیا و اروپا تقسیم می کند، ساحل زیبای مرمره، مرغان دریایی، ماهیگیران محلی و کشتی های باری از جاذبه های این تنگه است. محال است به استانبول بروید و چند ساعتی را در تنگه بسفر سپری نکنید.

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال با همان خیابان همیشه بیداری که از میدان پرجنب و جوش تقسیم شروع می شود و از دو طرف با مراکز خرید و مغازه های خوش آب و رنگ، سینماها، کافه های دنج و رستوران ها و… محاصره شده است.در طول زمان خرید نیز در این خیابان سنگفرش برنامه های جالبی اجرا می شود از ساز و آواز گرفته تا دلقک های رنگارنگ همه و همه این ها خیابان استقلال را به قلب تپنده استانبول تبدیل کرده است.

مسجد رستم پاشا استانبول

جاهای دیدنی استانبول کدامند؟ مسجد رستم پاشا را می توان گفت یکی از زیباترین مساجد استانبول می باشد که با کاشی های ایزنیک و آبی رنگ شکوه و جلوه خاصی پیدا کرده است. در دیوارهای داخلی حیاط و هم در فضای داخلی خود مسجد بهترین نمونه های کاشی که با دست رنگ آمیزی شده است وجود دارد که با رنگ های قرمز و آبی و سبز جلوه بسیاری به بنا داده است.

حمام خرم سلطان استانبول

جاهای دیدنی استانبول کدامند؟ حمام خرم سلطان که لوکس ترین گرمابه سنتی در شهر نیز می باشد در سال 1556 توسط معمار سینان و به دستور سلطان سلیمان ساخته شده است و روبروی موزه ایاصوفیه قرار گرفته است.این حمام با جدا کردن فضای داخلی خانم ها و آقایان، دالان های شاهانه و اطاق های چوبی معماری بی نظیرش را به رخ کشیده است.

جزایر پرنس استانبول

دریای مرمره دارای 9 جزیره کوچک و بزرگ است که هر روزه کشتی های به این جزیره رفت و آمد می کنند و توقف می کنند، بزرگترین جزیره آن جزیره بیوک آداست که ویلاهای آن بر روی شیب تپه ساخته شده اند و بسیار جلوه زیبایی دارند در این جزیره وسایل نقلیه موتوری ممنوع است و رفت و آمد در آنجا با پای پیاده و چرخ و درشکه انجام می شود که همین سبک قدیمی رفت و آمد یکی از جاذبه های است که گردشگران زیادی را پذیرا می شود.

قصر دلما باغچه استانبول

کاخ دلما باغچه یکی از جاذبه های دیدنی استانبول است که محل تصویب قرارداد های آتاتورک بوده، باغی به سبک فرانسوی که تزییناتش به سبک روکوکو و شمعدان های چک و باکارایش با راه پله های کریستال و چهلچراغ چهار هزار کیلوگرمی اش که هدیه ملکه ویکتوریاس معروف می باشد.

از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول میتوان به کلیسای سیسترن، موزه هنرهای اسلامی ترکیه، برج دختر، بازار ادویه یا میسیر چارشیسی، جزیره بیوک آدا، کاخ بیلر بی، کاخ چراغان، تپه های چاملیجا یا بام استانبول، موزه فرش و مسجد اورتاکوی اشاره نمود. سعی کنید در سفر به استانبول هیچ یک از این جاذبه ها را از دست ندهید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات