جاهای دیدنی اردبیل

جاهای دیدنی اردبیل

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی اردبیل

اگر قصد سفر در تابستان را دارید و نمی خواهید گرمای هوا موجب آزار شما شود بهتر است مقصد خود را به سمت شمال غرب کشور و اردبیل انتخاب کنید و از جاهای دیدنی اردبیل و آب و هوای مطبوع، چشمه های آب گرم و درمانی، مناظر زیبا و چشم نواز و آثار تاریخی این شهر ارزش وقت گذراندن و تفریح در این شهر را دارد. در ادامه با معرفی بهترین جاهای دیدنی اردبیل همراه ایران نیهون باشید.

گردنه حیران

بهترین جاهای دیدنی اردبیل کدامند؟ شاید بارها اسم این گردنه شگفت انگیز که اغلب در بیشتر روزهای سال مه دارد به گوشتان خورده باشد اما هنوز فرصت گردش در آنجا پیش نیامده باشد، گردنه حیران در فاصله 51 کیلومتری اردبیل و مسیر ارتباطی بین آستارا و اردبیل قرار گرفته است. سرسبزی و دره ای قشنگ که در انتهای آن رودخانه ی زیبای آستاراچای عبور می کند چشم هر بیننده ایی را برای تماشا تشویق میکند.

جنگل فندقلو

بعد از عبور از گردنه ی حیران با یکی از زیباترین جنگل های ایران مواجه می شوید، وجود درختان فندق بیشمار و گونه های مختلف گیاهی و جانوری و هوای بسیار خنکش این مکان را به یکی از بهترین جاها برای سفر تبدیل کرده است، در فصل بهار دره های زیبای فندقلو با پونه های وحشی فرش می شود و درختان گوجه سبز و سیب وحشی و … به زیبایی های دیگر این جنگل اضافه می کند.از دیگر جاذبه های جنگل فندقلو چشمه آب گرم مشه سویی و پیست اسکی روی چمنش است.

دریاچه سوها گلی

بهترین جاهای دیدنی اردبیل کدامند؟ دریاچه و سد طبیعی سو در روستای سو در شهر اردبیل واقع شده است که به دلیل بکر بودن این آبگیر و زیبایی وصف نشدنیش و هوای مه گرفتش معروف است، این روستا نقطه شروع جنگل های گیلان می باشد که به بلندترین آبشار گیلان که لاتون نام دارد راه داشته و این روستا برای کسانی که به دنبال طبیعت بکر با ارتفاع بلند هستند مناسب می باشد.

روستای پلکانی

روستای پلکانی کزج

بهترین جاهای دیدنی اردبیل کدامند؟ یکی از جاذبه های زیبای شهر اردبیل که هنوز گردشگران زیادی آن را کشف نکرده اند روستای پلکانی کزج است که در روستا کزج در 15 کیلومتری شمال غربی هشجین واقع شده است، بافت سنتی معماری خانه هایش، قرار گرفتن آنها بر روی کوهپایه، طبیعت بکر و زیبا، جاری شدن رودخانه قزل اوزن از بین باغات این روستا همه و همه باعث وجود آمدن جاذبه های توریستی در این روستا شده است.

آب درمانی سردابه

مجموعه آب درمانی سردابه یکی از شلوغ ترین مکان های دیدنی اردبیل می باشد که در دامنه زیبای کوهستان سبلان در20 کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است که در قدیم آب درمانی در این مکان به صورت سنتی انجام میشد اما امروزه به یک مجتمع آب درمانی تبدیل شده و بخاطر آب و هوای مناسب و طبیعت بکرش میزبان گردشگران بسیاری است.

دریاچه نئور

بهترین جاهای دیدنی اردبیل کدامند؟ 48 کیلومتر به سمت جنوب شرق اردبیل و به سمت خلخال یکی از قشنگترین دریاچه های طبیعی و آب شیرین اردبیل قرار گرفته است، دریاچه نئور از دو دریاچه کوچک و بزرگ تشکیل شده است که در فصل بهار یکی می شوند که ماهی قزل آلا رنگین کمان را در این دریاچه رها کرده و مسابقه ماهیگیری شهریور هر سال در آن منطقه برگزار میشود.

بازار بزرگ اردبیل

بازار بزرگ و سرپوشیده اردبیل یکی دیگر از زیبایی های منحصربفرد و تاریخی این شهر است که به زمان صفوی تعلق داشته و در حال حاضر یکی از بهترین بازارها برای خرید سوغاتی اردبیل می باشد.

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر

بهترین جاهای دیدنی اردبیل کدامند؟ پل معلق مشگین شهر بزرگترین پل معلق خاورمیانه که در ارتفاع 80 متری رودخانه ی خیاو چای تاسیس شده است، و دارای 365 متر طول به عدد روزهای سال و2 متر عرض می باشد و گردشگران بسیاری را جذب کرده .

آرامگاه شیخ صفی الدین

بهترین جاهای دیدنی اردبیل کدامند؟ شیخ صفی الدین اردبیلی جد پادشاهان اردبیلی بوده و آرامگاهش یکی از مهمترین مناطق دینی اردبیل می باشد که این بنا جزء 10 اثرباستانی ایران محسوب می شود، مجموعه ایی بی نظیر از گچبری، خوشنویسی و کاشی کاری را در این مجموعه می توان دید.

تصاویر