جاهای تفریحی مشهد

جاهای تفریحی مشهد

نقد و بررسی

توضیحات

مکان های تفریحی مشهد

شهر مشهد جاهای تفریحی بسیاری داشته و باعث جذب گردشگرانی از داخل و خارج می شود، برای آشنایی با تعدادی از این جاذبه های تفریحی در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

سرزمین موج های آبی

اگر که تفریحات آبی را به تفریحات دیگر ترجیح می دهید بدون تلف کردن وقت سرزمین موج های آبی مشهد را انتخاب کنید، این مجموعه بزرگ با مساحتی بالغ بر 8460 متر مربع و با زیر بنای 23000 متر مربع یکی از بزرگترین پارک های آبی خاورمیانه و نخستین مجموعه در ایران است.سرزمین موج های آبی از لحاظ امکانات و تنوع و تعداد بازی های آبی در رده بهترین پارک های آبی دنیا قرار گرفته است.این مجموعه شامل سرسره های متنوع، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه آرام، فروشگاه لوازم ورزشی و کافی شاپ ها و … می باشد.

شهربازی پارک ملت

شهربازی مشهد یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین شهربازی ها در ایران است که توصیه می شود در سفر به مشهد رفتن به این شهربازی را از دست ندهید، شهربازی مشهد در داخل یکی از بهترین پارک های شهر مشهد قرار گرفته است و چرخ و فلک آن از بزرگترین چرخ و فلک های خاورمیانه است و سومین چرخ و فلک مرتفع جهان نیز می باشد.وسعت این شهربازی از قسمت های مرکزی شروع شده و تا قسمت های شرقی پارک ادامه داشته است.سال تاسیس آن به 1351 برمیگردد و تا به امروز تغییرات بسیاری کرده است.

ییلاق تفریحی شاندیز

در تمام ایران و مشهد، شاندیز مشهد و شیشلیک هایش بسیار معروف و خوشمزه است.اگر مسیرتان به آنجا خورد حتما رستوران های شاندیز را امتحان کنید، با رفتن ه شاندیز و تماشای دره های پر آب و با صفا به همراه درختان بلند و سربه فلک کشیده با گل های وحشی و آب و هوای معتدل در دامنه های شمالی کوه های بینالود یکی از بی نظیر ترین منظره های عمرتان را تماشا میکنید.شادیز در سال 1384 به عنوان الویت اول و تنها منطقه نمونه بین المللی گردشگری شناخته شده است و گردشگران بسیاری به آنجا می روند.

آبشار اخلمد

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی مشهد که در شهرستان چناران و در فاصله ی حدود 60 کیلومتری از مشهد قرار دارد آبشار اخلمد می باشد، این آبشار یکی از قدیمی ترین گردشگاه های مشهد می باشد که در دره ی بینالود واقع شده است. ارتفاع آبشار اول 23 متر و بعد از آن با آبشار دوم که ارتفاع آن چیزی حدود 40 متر می باشد روبرومی شویم و آبشار سوم و چهارم نیز در بالای این آبشار قرار گرفته است.آهکی بودن جنس کوه های این مسیر باعث بوجد آمدن حفره های عمیقو مدور در زیر این آبشار شده است.

این دره دارای دیواره های صخره ای با ارتفاع 300 الی 200 متر می باشد که برای ورزش مفرح سنگنوردی در ایران بسیار مناسب است، در این دره تعدادی آبشار وجود دارد که 4 تای آنها دائمی و چندین آبشار دیگر فصلی می باشد اما آبشار اصلی خلمد حدود 40متر ارتفاع دارد و یکی از جاذبه های تفریحی مشهد می باشد.

مجموعه وکیل آباد

یکی دیگر از جاهای تفریحی که در سفر به مشهد باید به آنجا رفت مجموعه وکیل آباد مشهد است، این مجموعه به جز استخرها و جایگاه استراحت برای مهمانان از یک شهربازی خلی زیبا و بزر گ برخوردار است همراه خود باغ وحش نیز دارد.مساحت این مجموعه چیزی حدود 70 هکتار می باشد و به علت قدمت زیاد و قرار گرفتن در دره ایی سرسبز و خوش آب و هوا مورد توجه اهالی مشهد و مسافران قرار گرفته است.

در کنار این پارک جنگلی باغ وحش وکیل آباد قرار گرفته استو انواع مختلفی از گونه های حیوانی در آنجا وجود دارد و تنها باغ وحش مشهد و خراسان رضوی می باشدف این در حالی است که در این باغ وحش حیواناتی در حال انقراض و تعدادی حیوان کمیاب وجود دارد.

تصاویر