تهران کجا بریم؟

تهران کجا بریم؟

نقد و بررسی

توضیحات

تهران کجا بریم؟

تهران که از دوران قاجار پایتخت ایران نامیده می شود، در سالهای اخیر نامش همواره با شلوغی و ازدحام و آلودگی هوا برده شده است. اما تهران زیبایی ها و جذابیت هایی دارد که این شهر را قابل بازدید می کند. عمارت های تاریخی و پارک های قدیمی در کنار آثار مدرنی همچون برج میلاد، تهران را تبدیل به مقصدی برای گردشگران کرده است. اما تهران کجا بریم؟ کجا غذا بخوریم؟ برای آشنایی با بهترین های تهران با ایران نیهون همراه باشید.

بهترین رستوران ها

اگر اهل رستوران گردی هستید انتخاب رستوران خوب در تهران کار دشواری است. معیارهای مختلفی برای تعیین بهترین رستوران های تهران وجود دارد. ما در اینجا چند نمونه از بهترین آنها را به شما معرفی می کنیم.

رستوران مسلم

رستوران مسلم از قدیمی ترین رستوران های تهران است که در بازار بزرگ تهران واقع شده است. این رستوران یکی از خوشمزه ترین غذاها را ارائه می‌دهد. در این رستوران قیمت غذاها با توجه به حجم آن مناسب به نظر می رسد.

رستوران البرز

رستوران البرز یکی از قدیمی ترین و بهترین رستوران های تهران است که در سال 1346 و در خیابان سهروردی تاسیس شده است. غذاهای این رستوران همواره از بهترین کیفیت و با استاندارد بالا تهیه می شود.رستوران البرز دارای دو سالن پذیرایی و یک سالن VIP مدرن و زیبا است.

رستوران عالی قاپو

رستوران عالی قاپو یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران به شمار می آید. در این رستوران می توانید در حین غذاخوردن از موسیقی زنده ایرانی لذت ببرید. طراحی داخلی این رستوران به شکل سنتی و بسیار زیبا ساخته شده است. غذاهایی با کیفیت بسیار بالا و پرسنل با تجربه از دیگر مشخصات این رستوران می باشد.

بهترین کافه های تهران

تهران کجا بریم؟ لیست بهترین کافه ها تهران

کافه ها این روزها به پر تقاضاترین مکان از نظر مردم تبدیل شده اند، به طوری که قرارهای دوستانه یا کاری، جشن ها در کافه ها انجام می گیرد. برای آشنایی با تهران کجا بریم؟ با ما باشید.

کافه گل رضاییه

کافه گل رضاییه از قدیمی ترین کافه های تهران است . قبل از رفتن به این کافه حتما باید جای خود را رزرو کنید. این کافه پاتوق هنرمندان بزرگی همچون فروغ فرخزاد و صادق هدایت بوده و همین موضوع باعث جذابیت این کافه است.

کافه مسعودیه

کافه مسعودیه واقع در عمارت مسعودیه، فضایی قدیمی و بسیار زیبا دارد. یکی ازدلایل مهم رفتن به این کافه صبحانه های خوشمزه آن میباشد ولی فراموش نکنید که قبل از رفتن به این کافه ، حتما جای خود را رزرو کنید.

کافه دیاموند

یه کم بالاتر از میدان فردوسی کافه دیاموند است. فضایی گرم و صمیمی با منویی پر از خوراکی های خوشمزه.سیب زمینی ویژه و پنینی آن را امتحان کنید.

کافه باکارا

كافه باكارا در خیابان کارگر قرار دارد. این کافه یک حیاط، حوض و فضای باز دارد که روزهای ابری را تبدیل به خاطره ای لذت بخش می سازد. حوض بزرگ و تلویزون قدیمی زرد که در لبه آن قرار گرفته، تصویری آشنا برای کافه باز ها شده است.

جاهای دیدنی

در ادامه تهران کجا بریم؟ می خواهیم شما را با تعدادی از جاهای دیدنی تهران آشنا کنیم.

برج میلاد

در سالهای اخیر این برج به نماد شهر تهران بدل شده است. این برج مخابراتی با 435 متر ارتفاع تقریبا از همه جای تهران دیده می شود. در مجموعه برج میلاد علاوه بر بازدید از برج ، تفریحات و سرگرمی های مختلفی وجود دارد. از رستوران های مختلف تا برنامه کنسرت و آواز.

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از مکان تفریحی و دیدنی مدرن تهران است.این پل سه طبقه ممنوع دارد که برای ورود خودرو ممنوع می باشد. پل طبیعت از عرض بزرگراه مدرس می گذرد و با طول 300 متر بزرگترین پل غیر خودرویی ایران محسوب می شود. این پل در سال 1393 افتتاح شد و بوستان طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب زمین های عباس آباد را به هم متصل کرده است.

کاخ گلستان

اگر اهل دیدن آثار تاریخی هستید کاخ گلستان یکی از آنهاست. این کاخ، مجموعه ایی یادگار از ارگ تاریخی تهران که محل اقامت شاهان سلسله قاجار بوده و از زیباترین و کهن ترین بناهای پایتخت بشمار می رود که قدمتی 200 ساله دارد.پیشینه تاریخی ارگ سلطنتی به دوره ی صفویه برمیگردد ولی در دوره ی قاجار گسترش یافته است، تزیینات ایوان شاملد گچبری، سنگ تراشی، خاتم کاری، آیینه کاری و منبت کاری که از سال 1300 برجای مانده از جمله دیدنی های این مجموعه است.

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه بنایی به جای مانده از رویدادهای تاریخی دوره قاجار است که اتفاق های مهمی در آنجا رخ داده است، این باغ طبق اصل محرمیت معماری آن زمان بنا شده و از دو قسمت بیرونی و اندرونی تشکیل شده و هفت عمارت در آن وجود دارد که توسط حیاط ها به هم مرتبط هستند، هفت عمارت این باغ با نام های عمارت دیوان خانه، عمارت سفره خانه، و حوض خانه، عمارت سیدجوادی، عمارت حیاط مشیری و … زیبایی های خاص خود را دارد.

بهترین مراکز خرید

تهران کجا بریم؟ لیست بهترین مراکز خرید تهران

 بازار بزرگ

بازار بزرگ تهران مجموعه‌ای بسیار بزرگ است که تقریبا برای خرید هر نوع کالایی که به آن‌جا بروید دست خالی باز نمی گردید. بزرگ‌ترین و بهترین ویژگی این بازار قیمت‌های نسبتا پایین و مناسب‌اش، آن هم در شهر گرانی مانند تهران است. ولی باید حوصله شلوغی و رفت و آمد مردم را داشته باشید.

 مرکز خرید پالادیوم

یکی از مراکز لوکس خرید در تهران است و البته یکی از گران ترین.این مجموعه علاوه بر واحد های تجاری امکانات زیادی دارد از جمله سالن بدنسازی، استخر، سالن های زیبایی، داروخانه، شهربازی،فوت کورت و کافه شاپ. عمده اجناسی که در پالادیوم می بینید از برندهای معروف هستند که طبیعتا قیمتشان بالا است.

 مرکز خرید میلاد نور

ممجتمع میلاد نور درشمال غرب تهران واقع شده و مانند رسم امراکز خرید شمال تهران ارائه‌دهنده اجناس برندهای باکیفیت و البته با قیمت بالا است. اما میلاد نور یک تفاوت با بقیه مراکز خرید دارد و آن اینکه برندهای باکیفیت ارائه شده در آن از تنوع بالایی برخوردار است.

بهترین هتل ها

تهران کجا بریم؟ لیست بهترین هتل های تهران

هتل های تهران در همه جای شهر به چشم میخورند. مقاله تهران کجا بریم؟ چند نمونه از بهترین هتل های تهران را به شما معرفی می کند.

هتل اسپیناس پالاس

هتل اسپیناس پالاس یکی از بهترین هتل های 5 ستاره تهران است. اقامت در این هتل همیشه موجب رضایتمندی مهمانان خارجی و ایرانی آن بوده است. این هتل چندین رستوران با غذاهای ایرانی و فرنگی، چندین کافی شاپ، سالن هایی برای برگزاری مراسم دارد.

هتل پارسیان اوین

هتل اوین تهران یکی از بهترین هتل های 4 ستاره تهران می باشد. این هتل در منطقه ای خوش آب و هوا در شمال تهران و در موقعیت مکانی خوب قرار گرفته است. این هتل دارای 150 اتاق مشتمل بر 9 اتاق یک نفره ‌، 126 اتاق دو نفره و دو سوئیت رویال و 13 سوئیت نرمال است.

 هتل پارسیان انقلاب

هتل پارسیان انقلاب (رویال گاردن سابق‌) یکی از هتل چهار ستاره تهران است که در مرکز شهر واقع شده است. این هتل 18 طبقه دارای 247 اتاق و سوئیت کلاسیک و مجلل و مجهز به تمامی امکانات رفاهی و ارتباطی ، سالن های بزرگ همایش و اجتماعات می باشد. رستورانهای (رستوران نارون، رستوران پارسه، رستوران گردان) لوکس فصلی و دائمی به همراه منوهای غذایی بین المللی دارد.

هتل پارسیان آزادی تهران

هتل آزادی تهران یا همان هتل هایت سابق از سال 1370 در مجموعه گروه های هتل های پارسیان فعالیت می کند. این هتل دارای ۲6 طبقه دارای 475 باب واحد اقامتی است. که این اتاق‌ها شامل اتاق‌ های استاندارد یک‌نفره، دوتخته توئین و دبل، سوئیت‌های جونیور، رویال و دوبلکس، کانکت روم، اتاق‌های ویژه معلولین و سوئیت‌های منحصر به فرد پرزیدنتال است.

هتل لاله تهران

هتل لاله تهران در سال 1350 افتتاح شده و دارای 13 طبقه که 380 اتاق دبل، توئین ، کانکت و انواع سوئیت های معمولی، رویال و امپرال با کلیه امکانات رفاهی و اقامتی مطابق با استانداردهای بین المللی روز دنیا می باشد، البته مجهز به سالن های مجلل برگزاری همایش ها و مراسم های مختلف است. هتل لاله با قرار گیری در مرکز تهران دسترسی مناسبی به جاذبه های گردشگری و دیدنی تهران را دارا است.

هتل استقلال

هتل 5 ستاره پارسیان استقلال تهران یا همان هتل هیلتون سابق یکی از بهترین هتل های 5 ستاره استاندارد و زیر گروه هتل های پارسیان می باشد که در سال 1341 در شمال شهر تهران واقع شده است.

این هتل با قرارگیری در یکی از بهترین نقاط شهر تهران، دسترسی مناسبی به طولانی ترین و زیباترین خیابان پایتخت همان خیابان ولیعصر دارد. این هتل دارای دو برج شرقی و غربی با وسعت 70 هزار متر مربع و 550 باب سوئیت و اتاق مجلل به همراه 11 رستوران دائمی و فضلی می باشد، هتل استقلال تهران در تمامی روزهای سال با بهترین پرسنل مجرب و آموزش دیده آماده پذیرایی از مهمانان خود می باشد.