تهرانگردی بخش دوم

تهرانگردی بخش دوم

نقد و بررسی

توضیحات

در ادامه بخش اول تهرانگردی در تعطیلات نوروز ، به بخش های تفریحی تر تهران میپردازیم. به معرفی اماکن تفریحی ، فضاهای سبز (پارکها) و شهرسازی مدرن تهران برای تهرانگردی در تعطیلات نوروز می‌پردازیم.

اماکن تفریحی تهرانگردی در تعطیلات نوروز

شهر تهران همواره شهری سر زنده بوده و هست و مردم با علایق مختلف از امکانات تفریحی تهران استفاده مینمایند .

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی

در نزدیکی شهر آبعلی دامنه همواری وجود دارد که باعث میشود برف ها دیرتر آب شود و محلی مناسب برای اسکی فراهم گردد. پیست اسکی آبعلی دارای تله کابین، تله سیژ و هشت تله اسکی است و تجهیزات مبتدی و حرفه‌ای اسکی نیز به فروش می‌رسد یا اجاره داده می‌شود. لازم به ذکر است در نزدیکی آبعلی آبشار آب مراد، سد لتیان و آبشار کمرد قرار گرفته که میتوانید با برنامه ریزی صحیح از این اماکن زیبا هم دیدن نمایید.

آدرس: پیست اسکی آبعلی در 45 کیلومتری شهر تهران و در جاده هراز قرار گرفته است.

سورتمه تهران

سورتمه تهران

شما میتوانید هیجان را در سورتمه تهران تجربه کنید فقط باید کمی پر انرژی و نترس باشید . سورتمه تهران با سرعت از میان خم و قوس ها ، سربالایی ها و سراشیبی های طراحی شده میگذرد و شما میتوانید تجربه هیجان انگیزی را در گلابدره تهران تجربه نمایید. صدای جیغ و خنده وهورا در فضای مجموعه شنیده میشود و همه مملو از هیجانند، پس این تجربه را از دست ندهید.

آدرس: خیابان دربند ، نرسیده به میدان دربند ، کوچه اسدالهی ، سمت راست ، بعد از سازمان آب ، بوستان جنگلی گلاب‌دره

مجموعه تفریحی ورزشی توچال

مجموعه تفریحی ورزشی توچال علاوه بر تله کابین و پیست های اسکی معروفش شامل امکانات تفریحی فراوانی است که مختصرا به شما عزیزان معرفی میگردد.

مجموعه ی اسکیپ روم توچال

مجموعه ی اسکیپ روم توچال

در سرگرمی اسکیپ روم یا اتاق فرارسه سناریو پیش روی شماست که شما میتوانید با گروه های 3 تا 12 نفره در آن شرکت کنید. شما وارد یک فضا با یک سناریو شبیه به یک فیلم و یا بازی کامپیوتری می شوید، اما این مرتبه در دنیای واقعی! شما خود نقش اصلی داستان هستین و ایفای نقش می کنید ! در هر سناریو شما و هم گروهی های شما یک ساعت زمان دارید تا مسائل و چالش های داستان را پشت سر بگذارید.

سورتمه توچال

سورتمه توچال

شما میتوانید هیجان سورتمه سواری را در بام تهران تجربه کنید. باکمی دل و جرات در این تجربه پای بگذارید و از هیجان آن لذت ببرید.

تله سی یژ چشمه

تله سی یژ چشمه

تله سی یژ دستگاهیست همچون تله کابین ، کمی هیجان انگیز تر و البته ترسناک تر. تله سی یژ چشمه از جنب ایستگاه اول تله کابین تا محل رستوران چشمه ،با منظره ای بی بدیل از شهر تهران همراه شماست .

سینما 5 بعدی توچال

سینما 5 بعدی توچال

سینما 5 بعدی توچال ساخت کشور ایتالیاست و تمام اتفاقات مجازی مانند باد ، طوفان ، سرعت ، هیجان و … را به شما عرضه میدارد . در سینما 5 بعدی توچال ، خاطره ای خوش برای خود و خانواده به ارمغان بیاورید.

زیپ لاین توچال

زیپ لاین توچال

کافیست به بوستان شماره دو مجموعه فرهنگی ورزشی توچال در جاده سلامت سری بزنید. زیپ لاین توچال دراوج هیجان برای شما لحظاتی فراموش نشدنی ثبت خواهد کرد. تجربه ای متفاوت از هیجان با پرواز بر روی دره توچال که البته انصافا کمی هم ترسناک است.

از دیگر امکانات موجود در مجموعه فرهنگی ورزشی توچال میتوان به باشگاه تیراندازی ، پیست اسکی ، تله کابین ، رستوران ها ، غرفه ها و هتل توچال نام برد. نشانی : انتهای اتوبان چمران ، بعد از نمایشگاه ، خیابان یمن ، انتهای خیابان ولنجک

پارک ارم

پارک ارم

پارک ارم با سه شهر بازی با بیش از 74 دستگاه تفریحی ، همچنین بزرگترین باغ وحش پایتخت با بیش از 110 گونه جانوری از دیگر اماکن مهم پایتخت برای تهرانگردی در تعطیلات نوروز میباشد.

مجموعه پارک ارم علاوه بر شهربازی و باغ وحش با دریاچه زیبا و منحصر به فرد قایقرانی و ماهیگیری با بیش از 9 هکتار مساحت ، استخرهای شنای تابستانی ویژه بانوان ، فضاهای سبز و جنگلی ، سالن سرپوشیده بازی ( قلعه سحر آمیز با 110 بازی و گیم ) ، توقفگاه های وسیع جهت خودرو و موتورسیکلت و عرضه انواع مواد غذایی و همچنین ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان در سطح مجتمع روز خاطره انگیزی را برای شما رغم خواهد زد.

نشانی: کیلومتر 4 اتوبان تهران – کرج

دلفیناریوم برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه میباشد و از طریق تکنولوژی شبیه سازی شده آب اقیانوس قابلیت نگهداری انواع پستانداران دریایی رو در تهران فراهم کرده است. درحال حاضر در پارک دلفین های برج میلاد ، یک شیر دریایی و دو دلفین زندگی میکنند که با انجام حرکات آکروباتیک گردشگران رو تشویق به بازدید از این مکان مینمایند.

آدرس : بزرگراه همت غرب به شرق , خروجی شیخ فضل الله جنوب , مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

پارک ها و طبیعت شهر در تهرانگردی در تعطیلات نوروز

تهران پارک های زیبا با طبیعتی سبز و محصور کننده دارد که خاطرات فراوانی از مردم مختلف را ساخته است. مجله گردشگری ایران نیهون به معرفی پارک های تهران و طبیعت سبز پایتخت میپردازد:

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان به عنوان بزرگترین فضای سبز تهران در اوایل دهه 1340 به صورت مصنوعی به وجود آمده است. شما میتوانید با وسیله نقلیه و یا دوچرخه در پارک جنگلی لویزان به گشت و گذار بپردازید و البته از باغ پرندگان تهران هم که در این پارک واقع شده دیدن کنید و خاطرات خوشی را در کنار عزیزانتان رغم بزنید.

آدرس : اتوبان بابایی ، اتوبان هنگام ، پارک جنگلی لویزان

پارک طالقانی

پارک طالقانی

یکی از پارک‌های جنگلی تهران که در تپه‌های عباس‌آباد قرار دارد پارک طالقانی است که محیطی ورزشی تفریحی دارد.

آدرس : بزرگراه شهید حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس

پارک نیاوران

پارک نیاوران

پارک نیاوران که در گذشته با نام صاحبقرانیه شناخته می شد با طراحی منظم خود یکی از قدیمی ترین پارک های تهران است که در جوار کاخ نیاوران قرار دارد . همچنین یکی از قدیمی‌ترین درخت‌های چنار تهران که ۱۵۰ سال عمر و ۲۰ متر ارتفاع دارد، در این پارک قرار دارد.

آدرس : نیاوران ، ابتدای خیابان شهید باهنر

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش بوستانی متفاوت در شهر تهران است که دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتش، آبنما،فضای بازی با آب، چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری، پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، فانوس دریایی، آلاچیق،… و محیط سبز است که آنرا از سایر پارک های تهران متمایز کرده است.

آدرس : خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

پارک ملت

پارک ملت

پارک ملت تهران بی شک یکی از زیبا ترین پارک های پایتخت است که حدود ۱۲۰ گونه درخت و درختچه و درخت میوه درآن وجود دارد. در قسمت غرب پارک یک حیات وحش کوچک وجود دارد که در آن انواع پرندگان مانند طاووس و فنچ و مرغ عشق و طوطی و همچنین انواع حیوانات مانند شتر مرغ و میمون نگه داری می شود.

مجسمه‌ های مشاهیر بزرگ ایران زمین نیز یکی از جاذبه‌ های بوستان ملت است که در سراسر پارک مشاهده می‌شود. آب نمای موزیکال ، قطار دودی ، سینمای چهاربعدی ، خانه شطرنج ، زمین بازی کودکان و وسایل ورزشی از امکانات این پارک میباشد. همچنین مجموعه پردیس سینمایی ملت نیز در این پارک قرار دارد که دارای سازه‌ ای بسیار جالب می‌باشد و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند.

آدرس : خیابان ولیعصر ، جنب بزرگراه نیایش

پارک گلابدره

پارک گلابدره

پارک گلاب‌دره با سیمایی مدرن و چشم اندازی زیبا از شهر تهران ، در دامنه کوه‌های دربند واقع شده است. رستوران، بوفه و چایخانه، دریاچه، مسیر تندرستی کوهستانی با طول 6 کیلومتر، پیست دوچرخه سواری 800 متری، آلاچیق خانوادگی، آبشار 30 متری ، فضای سبز گسترده، محوطه سازی و سنگفرش، ساخت پله در مسیرهای پر شیب، برکه و آبنما، زمین بازی، سکوهای نشیمن، دستگاه‌های ورزشی و سورتمه از امکانات رفاهی این بوستان می‌باشند.

آدرس : خیابان دربند ، نرسیده به میدان دربند ، کوچه اسدالهی ، سمت راست ، بعد از سازمان آب ، بوستان جنگلی گلاب‌دره

پارک دانشجو

پارک دانشجو

پارک دانشجو، پارکی قدیمی و نوستالژیک از جاذبه های تهرانگردی در نوروز میباشد که به دلیل وجود تئاتر شهر و کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد هنرهای نمایشی در آن و همچنین مجاورت با تالار وحدت ، یکی از پاتوق‌های اهالی هنر بوده و هست.

آدرس : خ انقلاب ، چهارراه ولیعصر

پارک ها و طبیعت سبز تهران از جاذبه های تهرانگردی در نوروز بسیار گسترده هستند . میتوانید به کوهنوردی در دربند و درکه ویا دره دارآباد بروید و از طبیعت زیبای این مناطق لذت ببرید.

همچنین سایر پارک ها و اماکن سرسبز تهران مانند پارک ملی خجیر، بوستان نوروز ، پارک شهر ، باغ گیاه شناسی ملی ، پارک لاله ، پارک ساعی ، پارک رازی ، پارک آزادگان ، بوستان گفتگو ، پارک جنگلی چیتگر ، پارک جمشیدیه ، پارک قیطریه و … از جاذبه های تهرانگردی در نوروز میباشند.

سایر جاذبه های تهرانگردی در تعطیلات نوروز

با رشد و پیشرفت تکنولوژی و سرمایه گذاری های صورت گرفته اماکن مدرن تری در سالهای اخیر در تهران ایجاد شده است.

برج میلاد

برج میلاد

برج میلاد بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و بیستمین سازه بلند نامُتکی جهان است. دیدن برج میلاد خالی از لطف نیست و شما میتوانید بر فراز آن شهر را در زیر پای خود احساس کنید.

آدرس : بزرگراه همت غرب به شرق, خروجی شیخ فضل الله جنوب, مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

دریاچه مصنوعی چیتگر

دریاچه مصنوعی چیتگر

دریاچه مصنوعی چیتگر یا دریاچه خلیج فارس بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران و یکی از جذاب ترین دیدنی های و تهرانگردی تهران است. در اطراف این دریاچه از سینما و مرکزخرید گرفته تا انواع تفریحات هیجانی در اختیار شماست. برای ورود به دریاچه چیتگر لازم نیست هزینه ای بپردازید و در کنار دریاچه میتوانید پیک نیک کنید.

آدرس : انتهای بزرگراه همت ، بعد از آزادگان ، بزرگراه شهید خرازی ، روبروی شهرک شهید باقری

پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت امروزه به عنوان یکی از نمادهای شهر تهران شناخته میشود و از مناطق تهرانگردی در تعطیلات نوروز است. این پل ، تردد پیاده از بالای بزرگراه مدرس، پارک طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می‌کند و در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین تماشای چشم اندازی کم نظیر از تهران را به شما هدیه میدهد.

این پل تنها جایی برای گذر نیست و به گونه ای طراحی شده است که فضا و امکاناتی را برای گذراندن ساعاتی خوش و متفاوت در قلب کلان شهر تهران فراهم می کند.

آدرس : اتوبان مدرس ، بعد از پل بزرگراه همت

تصاویر