تنگه بسفر استانبول ترکیه

تنگه بسفر استانبول ترکیه

تنگه بسفر یا همان تنگه بوسفور یکی از جاهای دیدنی استانبول است که دو قاره ی اروپا و آسیا را از هم جدا می کند، تنگه بسفر یکی از زیباترن جاذبه های تفریحی و گردشگری استانبول می باشد.برای آشنایی بیشتر با تنگه بسفر استانبول با ایران نیهون مراه باشید.

این مکان باریکه ایی آبی در کشور ترکیه می باشد که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند و شهر استانبول دو طرف این تنگه قرار گرفته است.بسفر یکی از جاهای تفریحی استانبول است که سالانه میزبان توریستان بسیاری می باشد.

 جدایی دو قاره

تنگه بسفر با عبور از شهر استانبول کشور ترکیه را به دو قسمت تقسیم کرده است، قسمتی از این کشور در بخش آسیایی و قسمتی دیگر در بخش اروپایی واقع شده است و در واقع دو قاره اروپا و آسیا را از هم جدا کرده است.

تنگه بسفر

طول تنگه بسفر حدودا سی کیلومتر و عرض آن تقریبا 700 تا 3550 متر می باشد که در وسط این تنگه جریان آب تند در جهت دریای سیاه به دریای مرمره در حرکت است اما نکته جالب این تنگه درست در زیر سطح بالایی آب اتفاق می افتد و جریان آب در جهت مخالف آبراه در جریان است.در ساحل این تنگه زبا چند کاخ معروف استانبول مانند کاخ چراغان، کاخ دلما باغچه و ویلاها و قلعه های سنگی بسیار زیبایی وجود دارد که به زیبایی این منطقه افزوده است.

محله های اطراف

محله ببک – bebek یکی از محله های اطراف بسفر می باشد که پارکی معروف در این محدوده قرار گرفته است که بوتیک ها و غرفه های آن بیشتر برای خرید در میان توریستان طرفدار دارد و رستوران های فوق العاده ایی هم در این محله است که ارزش یکبار وقت گذراندن را دارد.

محله میرگان استانبول که در محدوده بسفر واقع شده است به خاطر خانه های قدیمی و پارک سرسبزش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

محله اورتاکوی از دیگر محله های اطراف بسفر است که به غیر از مسجد معروفش کلیساها و مکان های مقدس بسیاری برای گردشگری دارد و غذاهای خیابانی این محله نیز بسیار معروف است.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات