تفاوت پروازهای فرست کلاس و بیزینس کلاس

تفاوت پروازهای فرست کلاس و بیزینس کلاس

پروازهای فرست کلاس و بیزینس کلاس

تفاوت پروازهای فرست کلاس و بیزینس کلاس بلیط هواپیما را می توان در چند کلاس پروازی خریداری کرد (پرواز اکونومی ، فرست کلاس و بیزینس کلاس)، حال در این مقاله قصد داریم تفاوت بین فرست کلاس و بیزینس کلاس را بررسی کنیم، با ایران نیهون همراه باشید.

در مقالات قبل تفاوت پرواز اکونومی و فرست کلاس را شرح دادیم. باید بدانید که در زمان خرید بلیط هواپیما و البته مسافرت های طولانی کدام کلاس پروازی برای شما مناسب است و چه امکاناتی را از پرواز خود در نظر دارید.

تفاوت بیزینس کلاس و فرست کلاس

فرست کلاس

فرست کلاس : تعداد صندلی های فرست کلاس حداکثر 20 صندلی است که فاصله بین آنها نیز نسب به دیگر کلاس ها زیادتر  و سیستم صوتی و تصویری مجزایی را دارند. علاوه بر فاصله زیاد تک نفره ،مبله و همانند اتاقک خصوصی هستند که می توانید به شکل تخت خواب در بیارید.

بیزینس کلاس

بیزینس کلاس : صندلی های کلاس تجاری بصورت مبله بوده و در دو ردیف جدا هستند که در پروازهای طولانی مدت به دو صورت: صندلی های کاملا تاشو،صندلی تاشوی زاویه دار صندلی هایی که زاویه 150 یا 160درجه نسبت به سطح کف هواپیما دارند، صندلی های بیزینس کلاس دارای امکانات رفاهی و تجملی کمتری بوده، در کلاس تجاری سیستم های صوتی و تصویری کم کم جای خود را پیدا کرده و صفحه نمایشگر آنها تنها کمی کوچیکتر از فرست کلاس است و بصورت همگانی استفاده میشود.

غذا در طول پرواز

فرست کلاس

فرست کلاس : در این کلاس پروازی منوی غذایی در اختیارتان می گذارند که می توانید غذاهای گرم سفارش دهید به همراه نوشیدنی که مد نظزتان است. مهمانداران این کلاس را ازبین با تجربه ترین مهماندار ایرلاین انتخاب می شوند.

بیزینس کلاس

بیزینس کلاس : در کلاس تجاری سرو غذاهای گرم و دارای کترینگ متفاوت و کامل بوده و در پرواز های طولانی تعدادی از ایرلاین ها غذاهایی درون پرواز ارائه می کنند که به انتخاب مسافر بوده و برخی دیگر به مسافر این امکان را میدهند که تا قبل از پرواز غذای مورد نظر خود را انتخاب کنند،

فرست کلاس

فرست کلاس : برخی امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می دهند از قبیل تلویزیون خصوصی با ریموت ،لپ تاپ ، سرویس اینترنتی ماهواره ای ، صندلی های اتوماتیک ، سویس بهداشتی جدا را دارند.

بیزینس کلاس

بیزینس کلاس : امکانات رفاهی مانند کانتر مستقل و حمل و نقل مجزا از ترمینال تا هواپیما و بالعکس وجود دارد و کلیه پرسنل هواپیما نظارت بیشتری دارند.

کلاس تجاری در پرواز های طولانی مدت تفاوت بسیاری با پروازهای کوتاه مدت در ارائه خدمات دارد، مسافران کلاس اکونومی حق ورود به کابین کلاس تجاری را نداشته در حالی که مسافران کلاس تجاری این اجازه را دارند.

مراحل سوار شدن به هواپیما

مسافران پرواز فرست کلاس اولین کسانی هستند که سوار هواپیما می شوند به همراه ترانسفر و البته در فرودگاه نیز کانتر پذیرش جداگانه دارند و برای دریافت کارت پرواز اولویت دارند که هنگام پیاده شدن نیز اولین افرادی هستند که پیاده می شوند.  که بعد از آ« مسافران پرواز بیزینس کلاس پیاده یا سوار می شوند.

کلام آخر

بیزینس کلاس  در مقایسه با پروازهای فرست کلاس بسیار ارزان تر بوده و به طبع کیفیت نازل تری دارند، وجه تمایز کلاس تجاری از سایر کلاس ها در کیفیت صندلی ها، غذاها و نوشیدنی ها، کانتر، ترانسفر و دیگر امکانات است، و از لحاظ اقتصادی از فرست کلاس ارزانتر و از اکونومی گرانتر است.

نکته : باید بدانید کلاس های پروازی که استاندارد مشخصی برای طبقه بندی کیفیت و امکانات پرواز وجود ندارد و امکانات ایرلاین مختلف باهم فرق دارد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات