بهترین و بکرترین مناطق شمال برای مسافرت

بهترین و بکرترین مناطق شمال برای مسافرت

شمال کجا بریم ؟

مناطق بکر شمال ایران و بهترین جای شمال کجاست؟ در تعطیلات یکی از مناطق توریستی که برای مسافرت انتخاب می کنیم استان های شمالی کشور است ، که با دارا بودن طبیعت بکر و کم نظیر در ایران دارای جاذبه های و مناطق دیدنی زیادی را نیز دارا است. در ادامه با بکرترین مناطق شمال با ایران نیهون همراه باشید.

طبیعت و جاذبه های فراوان این مناطق باعث شده که از هر فرصتی برای در تعطیلات استفاده کنیم و به استان های شمالی کشور برویم. اما بهترین مناطق برای سفر به شمال کدامند؟ که فارغ از شلوغی های که در زمان تعطیلات ایجاد می شود بتوانیم که از طبیعت این مناطق لذت ببریم. در این مقاله سعی داریم بهترین نقاط برای سفر به استان های گیلان و مازنداران شرح دهیم.

دریاچه چورت مازندران

دریاچه چورت مازندران

شمال کجا بریم؟ (بکرترین مناطق شمال) اگر بخواهید به این منطقه بکر و زیبا بروید باید به استان مازندران حد فاصل ساری تا کیاشر در 10 کیلومتری روستای چورت بروید تا به دریاچه چورت که یکی از زیباترین دریاچه های ایران است می رسید.

جنگل مه آلود پاسند مازندران

جنگل مه آلود پاسند مازندران

شمال کجا بریم؟ (بکرترین مناطق شمال) جنگل مه آلود پاسند در شرق مازندران ، شهرستان بهشهر و روستای پاسند یا منطقه زیبای پاسند رز که بعد از گذراندن 3 کیلومتر به سمت شرق در سمت راست اتوبان در کنار رودخانه پاسند تابلوی بزرگی خودنمایی می کند. سالانه گروه های زیادی برای دیدن جنگل بکر و دست نخورده پاسند به این منطقه سفر می کنند.

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

ییلاق اولسبلنگاه در استان گیلان ، شهرستان ماسال که در حدود 25 کیلومتری شمال از شهرستان ماسال به سمت ارتفاعات کوه های تالش اگر بروید ییلاق اولسبلنگاه با منظره ای فوق العاده زیبا و با پوشش مرتعی و تابستان نشین است.

دهکده ی جهان نما گلستان

دهکده ی جهان نما گلستان

شمال کجا بریم؟ (بکرترین مناطق شمال) دهکده جهان نما در استان گلستان، شهرستان کردکوی که سمت روستای رادکان باید بروید تا به روستای چمن سار و حاجی آباد برسید که پیش رو به دوراهی خواهید رسید که باید به سمت چپ بروید تا دشت جهان نما را ببینید. جهان نما یکی از بکرترین مناطق شمال تلقی می شود این منطقه زیبا را اگر بخواهید ببینید بهترین زمان برای رفتن به دهکده جهان نما از فرودین تا آبان است.

هزار جریب مازندران

هزار جریب مازندران

شمال کجا بریم؟ (بکرترین مناطق شمال) برای رفتن به منطقه هزار جریب باید به استان مازندران ، از شهرستان نکا به سمت بهشهر حرکت کنید که به تابلو بزرگی در سمت راست جاده خواهید دید که تقاطع ورودی به بخش هزار جریب را نشان می دهد. اوایل راه، سد گلورد در سمت چپ مسیر قرار گرفته است و با گذشتن از آن به چلمردی می رسید. در این مکان، منطقه‌ای قرار گرفته است که بسیار زیبا است. هنگامی که به سمت استخر پشت می روید، هوای شرجی ارتفاعات، به هوایی مطبوع و خنک تبدیل می‌شود.

هزار جریب ترکیبی از تعادل این دو آب و هواست، نه همانند دامنه های البرز بسیار پر باران هستند و نه همانند کویر مرکزی ایران خشک و بی آب و علف اند.

فیلبند

فیلبند

اگر بخواهید از تهران به سمت فیلبند بروید باید وارد جاده هراز بشوید و بعد از رودهن ، آبعلی و ۵۰کیلومتر بعد از گزنک و ۲۵کیلومتر مانده به آمل، یک خروجی در سمت راست جاده وجود دارد که به سنگچال می‌رسد.بعد از حدود ۱۸کیلومتر به روستای سنگچال می رسید، سنگچال را که به صورت سر بالایی ادامه دهید به فیلبند می رسید.

منطقه ییلاقی دشت النزه

منطقه ییلاقی دشت النزه

شمال کجا بریم؟ (بکرترین مناطق شمال) برای رقتن به منطقه ییلاقی دشت النزه باید به استان گیلان و شهزستان ماسال ، شاندرمن سفر کنید. که دشتی سرسبز و پهناور که از همه طرف با کوه‌های سرسبز  که روبروی این دشت بقعه امامزاده ابراهیم النزه قرار دارد که تا آن جا ۵ دقیقه پیاده روی دارد. در پای بقعه درخت کهنسال افرایی دیده می‌شه که بالغ بر ۲۰۰ سال از عمرش می‌گذرد.  در این منطقه درختان ولیک سرخ و سیاه، گلابی وحشی، گردو، آلوچه وحشی دیده می‌شود، از دشت النزه به آبشار واشیاره راه داره که پیاده روی برای رسیدن به آن کمی زیاد است.

مازیچال

مازیچال

شمال کجا بریم؟ (بکرترین مناطق شمال) برای رفتن به مازیچال باید به استان مازندران، کلاردشت باید سفر کنید از کلاردشت تا مازیچال 17 کیل.متر فاصله دارد. مازیچال، منطقه‌ ی ییلاقی و زیبا که یک زندگی به دور از تکنولوژی و کاملا سالم و روستایی را تجربه خواهید کرد.

تالاب کیاکلایه

تالاب کیاکلایه

تالاب کیاکلایه در استان گیلان شهرستان لنگرود واقع شده است. این تالاب یکی از غنی ترین تالاب های این استان از نظر تنوع نوع گونه های حیاتی است، منظره های زیبایی که گیاهان در اطراف این تالاب به وجود آورده اند بسیار چشم نواز است.

برنت

برنت

شمال کجا بریم؟ (بکرترین مناطق شمال) برنت در در دهستان خانقاه در شهرستان سواد کوه است. در شرق روستای برنت به جنگل‌ها و مراتع و سمت غرب آن به جاده خطیر کوه و رودخانه اسبه او وصل می شود. بقایای بناهای تاریخی همچون کوشک اردشیر بابکان و حمام و عمارت علی محمد خان نشانه هایی از وجود تاریخ غنی در این دهکده ی زیبا است.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات

شمال کجا بریم؟ (بکرترین مناطق شمال) دریاچه ی سد الیمالات در 8 کیولمتری مسیر شهرستان نور به چستان که در جنوب دو راهی به سمت روستای کارگرکلا قرار دارد که فاصله دریچه الیمالات تا جاده حد.د 3 کیلومتر است.

روستای صفرابسته

روستای صفرابسته در استان گیلان شهرستان آستانه اشرفیه  جاده کیاشهر بعد از تمچال، روبروی پاسگاه پرکاپشت است.  روستای صفرابسته دارای قدمت تاریخی ۱۵۰۰ ساله‌ است. یه منطقه گردشگری و توریستی با جاده ای زیبا و دیدنی. از جاذبه های توریستی روستای صفرا بسته وجود جاده های تونلی، جاده‌‌‌‌ای که سرپوشیده شده از درختان توسکاست، و در فصل های بهار و پائیز نقاش طبیعت زیبا ترین رنگ ها رو در اون بکار برده است.

دریاچه بره سر

دریاچه بره سر

شمال کجا بریم؟ (بکرترین مناطق شمال) دریاچه بره سر در استان گیلان شهرستان رودبار, داماش قرار دارد. استخر ویستان  بره سر یکی از جاذبه های طبیعی و جزء مناطق نمونه گردشگری منطقه خورگام محسوب میشود. این دریاچه بطور طبیعی بر اثر زلزله بوجود امده و آب از کوههای اطراف تامین می شود.

جواهرده

جواهرده

برای رفتن به جواهرده 27 کیلومتری  بعد از رامسر و در ارتفاع 2 هزار متری دامنه های البرز قرار دارد. که جاده ای مه آلود که فوق العاده زیباست. این روستا تنها ۶ ماه در سال سکنه دارد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
م . ش
5 years ago

سلام . الان به دلیل حجم بالای مسافر جاده ها ی شمال کشور ترافیک خیلی سنگینی دارد و برای مردم شمال کشور وضعیت وخیمی پیش آمده است. کناره های دریای خزر و پارک های جنگلی استان های شمالی پر از زباله شده است و بوی تعفن گرفته است . و این زباله ها سوغات مسافران میباشد که به شمال کشور سفر میکنند. اگر همینطور پیش بره دیگه ، خطه سرسبز شمال کشور را از دست خواهیم داد. یک راه کار وجود دارد و آن این است که شهروندان از استان های دیگه که ساکن تهران هستند . برای تعطیلات به… Read more »