شمال کجا بریم ؟ بهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان

شمال کجا بریم ؟ بهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان

بهترین مقاصد شمال برای مسافرت

شمال کجا بریم ؟ بهترین جاهای دیدنی و زیباترین مناطق شمال در تابستان کدامند؟ مناطق سحرآمیز و شگفت انگیز که تصور یک رویا را خلق می کنند. تابستان بهترین زمان سفر و رهای از گرما همچنین دیدن بهترین مقاصد گردشگری همچنین بکرترین مناطق شمال ایران است. در ادامه با معرفی بهترین مقاصد گردشگری شمال با ایران نیهون همراه باشید.

روستای گرسماسر

شمال کجا بریم؟ از معروف‌ترین ارتفاعاتی که در روستای گرسماسر وجود دارد، کوه سماموس است که در دامنه شرقی آن و روستای جواهرده در ضلع شمالی غربی آن قرار گرفته اند. از جمله دیگر دیدنی های خاص این روستا می توان به چشمه‏‌های آب معدنی امیرخانی، راد کنار، رستم‏ سر، پولاد، چهار پیچ و گرسماسر و نیز به تفرجگاه زیبای لپاسر اشاره کرد.

مازیچال

مازیچال از زیباترین مناطق استان مازندران است که ییلاق های دراسرا ، سی بن و کاظم را شامل می شود. مازیچال در ۱۷ کیلومتری کلاردشت است و یک زندگی روستایی به دور از تکنولوژی و کاملا سالم را تجربه خواهید کرد.

بِرِنت

شمال کجا بریم؟ برنت روستایی در دل دهستان خانقاه پی از سوادکوه است.در شرق برنت به جنگل‌ها و مراتع و سمت غرب آن به جاده خطیر کوه و رودخانه اسبه او وصل می شود. بقایای بناهای تاریخی همچون کوشک اردشیر بابکان و حمام و عمارت علی محمد خان نشانه هایی از وجود تاریخ غنی در این دهکده ی زیبا است.

ماسال

شمال کجا بریم؟ ماسال یکی از بکرترین و خنک ترین و زیباترین مناطق گیلان است، ماسال با داشتن جاذبه های طبیعی و منحصر به فردی که در بهار و تابستان دارد از بهترین گزینه های سفر تابستانی تلقی می شود. از معروف ترین ییلاقات این منطقه «اولسبلنگا» در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال است. در این ییلاق شما تجربه قدم زدن بر روی ابرها را خواهید داشت که تصوری رویایی در ذهن همه ما است.

منطقه ییلاقی دشت النزه

یکی از مهمترین اهداف محور ییلاقی شاندرمن دشت النزه است. این منطقه دشتی سرسبز و پهناور است که از همه طرف با کوه های سرسبز این منطقه احاطه شده است. در این منطقه امامزاده ای به نام ابراهیم وجود دارد که در کنار آن درختی با قدمت ۲۰۰ سال وجود دارد .

روستای کندلوس

شمال کجا بریم؟ روستایی با قدمت ۴۰۰۰ سال که علاوه بر زیبایی های طبیعی دارای ارزش تاریخی هم می باشد. این روستا نخستین موزه روستایی جهان را در خود جای داده است و به شما امکان بازدید از قدیمی ترین آثار و اشیا منطقه را می دهد. همچنین وجود امکانات گردشگری بسیار مناسب در این روستا می تواند بهترین مقصد گردشگری به همراه خانواده و دوستانتان باشد.

جواهرده

جواهرده که از روستاهای شهرستان رامسر است که زیبایی‌های آن وصف ناپذیرش است. جواهرده با جنگل‌های زیبا و خوش آب و هوای مطبوعی که دارد یکی از مقاصد گردشگری عالی در تابستان تلقی می شود.

دیلمان

شمال کجا بریم؟ دیلمان در شهرستان سیاهکل از زیباترین ییلاق شرق گیلان، یکی از بکرترین و خوش‌منظره‌ترین گوشه‌های خطه سرسبز گیلان است. این منطقه به آب و هوای سرد و کوهستانی، چشمه‌های فراوان، یکی از پر بازدید مناطق در فصل تابستان تلقی می شود.

داماش

روستای داماش در بهار و تابستان، معتدل و خنک است و در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار سرد است، به همین دلیل این منطقه یکی از مقاصد عالی برای سفر تابستانه است. یکی از جاذبه‌های طبیعی این روستا گل «سوسن چلچراغ» است.

آلاشت

شمال کجا بریم؟ آلاشت در شهرستان سوادکوه مازندران واقع شده است. منطقه بسیار زیبا که طبیعی وصف نشدنی دارد. با سفر به آلاشت می‌توانید زندگی میان ابرها را تجربه کنید. فصل تابستان یکی از زمان‌های مناسب برای سفر به آلاشت است و شما را با زیبایی‌های فراوانش محصور می‌کند.

فیلبند

روستای فیلبند بام استان مازندران است که در دریایی از ابر شناور است. فیلبند مرتفع‌ترین روستای ییلاقی مازندران است. این روستا در نزدیکی قله ۳۳۹۲ متری اندوار و حصین‌بن واقع شده و با نقاط همجوار خود بسیار تفاوت ارتفاع دارد. بیشتر ماه‌های سال این روستا پوشیده از برف است ولی با آمدن بهار، زیبایی این منطقه وصف‌ناپذیر است.

تالش

شمال کجا بریم؟ تالش منطقه‌ای است که از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا، از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود شده است. جاذبه‌های دیدنی این شهر بسیار است و تنوع جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در آن باعث شده که به یکی از مقاصد عالی برای گردشگری تابستانه تبدیل شود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات