بهترین جاهای دیدنی در سفرهای نوروزی

بهترین جاهای دیدنی در سفرهای نوروزی

بهترین سفرهای نوروزی

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز یکی از دغدغه های مردم در ایام نوروز؛ مسافرت و استفاده از تعطیلاتشان به بهترین نحو ممکن می باشد، در حال حاضر باتوجه به هزینه های بالای سفر و اسکان گردش در کشورهای خارجی توجه مردم به شهرها و جاهای دیدنی کشورمان جلب شده است.برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی در سفرهای نوروزی با ایران نیهون همراه باشید.

روستای ابیانه

روستای ابیانه یکی از جاهای دیدنی در سفرهای نوروزی است و در 40 کیلومتری شمال غربی نطنز از استان اصفهان در دامنه کوه های کرکس روستایی با قدمت بسیار و جذاب واقع شده است، روستای ابیانه جزء یکی از محصربفردترین روستاهای ایران می باشد که شکوه معماری بومی وسرشار از زیبایی را به نمایش گذاشته است.

در زمان صفویه شاهان صفوی برای ییلاق به نظنز می رفتند و بسیاری از نزدیکان آنها و درباریان نیز به دنبال آنها ترجیح می دادند که به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد در ابیانه اقامت کنند.خانه های این روستا تماما برروی دامنه ای در شمال رودخانه برزرود واقع شده به صورتی که پشت بام مسطح خانه های پایین دست حیاط خانه های بالادست می باشد.

مردم روستای ابیانه به دلیل موقعیت قرارگیری دور از محیط شهری و منطقه کوهستانی راه های ارتباطی محدود داشته و بسیاری از آداب و رسوم قومی و سنتی از جمله زبان و لهجه قدیم خود را حفظ کرده اند.با سفر به این منطقه می توانید به زمان گذشته قدم بگذارید و با بسیاری از آداب و رسوم ها آشنا شوید.

تالاب بام دژ

تالاب دژ در استان خوزستان می باشد این تالاب یکی از جاهای دیدنی خوزستان است که در فصل بهار تمام زیبایی خود را به نمایش می گذارد، این تالاب زیستگاه ب شیرین 4000 هکتاری می باشد و در کنار روستاهای مزرعه، بام دژ و … قرار گرفته است، این تالاب به عنوان تالابی طبیعی واجد ارزش های فراوان اکولوژیک، علمی، تفرجی و اقتصادی است.

آبشار مارگون

آبشار مارگون یکی از جاذبه های طبیعی استان فارس و از جاهای دیدنی در سفرهای نوروزی می باشد که بهترین زمان بازدید آن فصل بهار است، این آبشار در 10 کیلومتری مرز استان فارس و استان کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است.

آب این آبشار از دل کوه و از چشمه هایی که بر دیواره های آن قرار دارد تامین می شود.آبشار مارگون از مرتفع ترین و بزرگترین آبشارهای چشمه ای جهان به حساب می آید و به دلیل امکاناتی که در محیط اطراف آن ایجاد شده است منطقه ایی توریستی زیبایی می باشد که سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است.

گلدشت بروجرد

یکی دیگه از جاهای دیدنی در سفرهای نوروزی گلدشت بروجرد از معروفترین تفرجگاه های شهرستان بروجرد می باشد که با درختان انبوه و سرسبز خود یکی از زیباترین مناطق گردشگری این شهرستان است.گردشگران و مسافران بسیاری برای گذراندن اوقات آرام و لحظات خوش به منطقه ی گلدشت آمده و از زیبایی های آن نهایت لذت را برده.در کنار تمام این طبیعت زیبا وجود امکانات تفریحی باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.

گشت و گذار در میان شکوفه های تازه درختان در فصل بهار و قدم زدن در میان انبوه درختان و طبیعت بکر و آب و هوای مناسب فصل بهار را برای سفر به این منطقه لذت بخش کرده است.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات