شرایط کنسل کردن بلیط هواپیما

شرایط کنسل کردن بلیط هواپیما

بلیط هواپیما را چطور کنسل کنیم؟

ممکن است که بنا به دلایلی مجبور به کنسل کردن بلیط هواپیمای خود شوید. کنسل کردن بلیط هواپیما چه بلیط سیستمی چه بلیط چارتر قوانین و شرایط خاصی را برای کنسل کردن بلیط هواپیما دارند. همچنین قوانین و مقررات موجود برای استرداد مبلغ بلیط هواپیما، میزان جرایم کنسلی بلیط و … در ادامه شرایط کنسلی بلیط هواپیما را بررسی می کنیم با ایران نیهون همراه باشید.

دلایل کنسل کردن بلیط هواپیما

ممکن است شما به دلایل مختلفی از جمله مشکلات شخصی، تغییر برنامه سفر، جا ماندن از پرواز، تاخیر بیش از دو ساعت پرواز، کنسل شدن پرواز از طرف ایرلاین و … مجبور به استرداد بلیط هواپیمای خود شوید.

توجه: حتما به خاطر داشته باشید اگر میخواهید بلیط هواپیمای خود را به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت کنسل کنید. حتما با مراجعه به دفتر ایرلاین بلیط خود را مهر نمایید، تا مشکلی در روند استرداد شما به وجود نیاید.

روش های کنسل کردن بلیط هواپیما

روش های مختلفی برای کنسل کردن و استرداد بلیط هواپیما وجود دارد. البته متفاوت بودن روش های کنسلی مربوط به نوع خرید بلیط هواپیما توسط شما میشود. در واقع شما بلیط خود را فقط از طریقی که خریداری نموده اید میتوانید استرداد کنید. اگر به صورت خرید اینترنتی بلیط هواپیما ی خود را تهیه کرده اید، بسته به امکانات سایت مورد نظر میتوانید بلیط خود را کنسل کنید. برخی از سایت ها از جمله سامانه فروش آنلاین این امکان را به شما میدهند که به صورت آنلاین بلیط خود را کنسل کنید، ولی در بیشتر سایت ها مجبورید برای استرداد بلیط هواپیمای خود با پشتیبانی تماس بگیرید. اگر هم به روش های دیگر خرید بلیط را انجام داده اید با فروشنده تماس برقرار کنید.

کنسلی بلیط پروازهای داخلی

منظور از پروازهای داخلی، پروازهایی هستند که مبدا و مقصد آنها داخل ایران است. پروازهای داخلی به دو گونه چارتری و سیستمی تقسیم میگردند. هم در پروازهای سیستمی و هم در پروازهای چارتری، کلاس های پروازی مختلف وجود دارد که جریمه کنسلی بلیط ها مستقیما به آن مربوط میگردد.

در برخی کلاس های پروازی که معمولا نرخ پایین تری دارند هیچ مبلغی به عنوان استرداد بلیط مسترد نمیشود است. در برخی دیگر از کلاس های پروازی شما میتوانید با 10 درصد جریمه بلیط هواپیمای خود را استرداد نمایید.

در واقع مهمترین نکته این است که در هنگام خرید از قوانین استرداد بلیط خود اطلاع کامل داشته باشید.

قوانین استرداد بلیط های سیستمی

در پروازهای سیستمی به جز مواردی که پرواز از طرف ایرلاین کنسل شده است، جریمه استرداد بلیط سیستمی با توجه به جدول زیر محاسبه میگردد.

قوانین استرداد بلیط های چارتری

در پروازهای چارتر، کنسلی بلیط چارتر تنها از طریق چارترکننده امکان پذیر می باشد. و فروشنده پس از هماهنگی با چارترکننده میزان درصد جریمه را به شما اعلام می نماید. این درصد جریمه بر اساس شرایط و مقررات هر چارترکننده متفاوت است. در واقع حتی این امکان وجود دارد که درخواست کنسلی شما از طریق چارتر کننده پذیرش نشود و هیچ مبلغی به شما عودت داده نشود.

کنسلی بلیط پروازهای خارجی

منظور از پروازهای داخلی، پروازهایی هستند که مبدا یا مقصد و گاها هم مبدا و هم مقصد آنها خارج از ایران باشد. پروازهای خارجی نیز به دو گونه چارتری و سیستمی تقسیم میگردند. هم در پروازهای سیستمی و هم در پروازهای چارتری، کلاس های پروازی مختلف وجود دارد که جریمه کنسلی بلیط ها مستقیما به آن مربوط میگردد.

در پروازهای خارجی هم قوانین استرداد بلیطها به تامین کننده ( چارترکننده یا ایرلاین ) مربوط است و ممکن است برخی از بلیطها قابل استرداد نباشد. پس در هنگام خرید از قوانین دقیق استرداد بلیط خود آگاهی یابید.

جدول میزان کنسلی ایرلاین ها

شرایط کنسل کردن بلیط هواپیما
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات