بلیط لحظه آخری هواپیما چیست؟

بلیط لحظه آخری هواپیما چیست؟

بلیط لحظه آخری هواپیما چیست؟ و چرا این نوع بلیط ها با نرخ پایین تری عرضه می شوند؟در این مقاله سعی داریم بلیط لحظه آخری را بررسی کنیم. با مجله گردشگری نیهون همراه باشید.

احتمالا در زمان خرید بلیط هواپیما با قیمت های عجیب مثلا بلیط هواپیما یزد 90 هزار توان برخورد کرده اید.یا در شبکه های اجتماعی پیام های تبلیغاتی مزمون بر بلیط هواپیما مشهد فقط 100 هزار تومان را دیده اید.

بلیط لحظه آخری

خب این نوع قیمت بلیط هواپیما در مقایسه با سایر پرواز ها قیمتی متفاوتی را دارا هستند و دلیل پایین بودن قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری بودن این نوع بلیط ها است. بلیط لحظه آخری در واقع نوعی از بلیط چارتر هستند که چارتر کننده ها آن را در لحظات آخر با قیمت پایین برای پر شدن صندلی هواپیما به مسافران عرضه می کنند. بدانید : بلیط های لحظه آخری هواپیما تنها در مسیر پر تردد وجود دارند.

چرا بلیط های لحظه آخری هواپیما ارزان است؟

ارزان بودن بلیط لحظه آخری چند دلیل دارد: یکی از دلیل ها نزدیک بودن به زمان پرواز است که با نرخ پایین فروخته می شوند و دلیل بعدی تکمیل نبودن ظرفیت پرواز است. در زمانی که کمتر از 24 ساعت تا پرواز باقی مانده باشد و صندلی های هواپیما پر نشده باشد قیمت با نرخ پایین عرضه می شوند که به این نوع بلیط های بلیط لحظه آخری گفته میشوند.

تفاوت بلیط های لحظه آخری چارتری با بلیط های سیستمی

بلیط سیستمی براساس برنامه زمانی ثابت و سالانه توسط خود ایرلاین عرضه می شوند، مثلا شما برای تعطیلات عید از چندیدن ماه قبل می توانید بلیط تان را تهیه کنید و با خیال راحت به برنامه ریزی سفرتان بپردازید. بلیط های چارتر در مسیر های پرتردد گاها کل صندلی ها یا برخی صندلی ها اجاره داده می شوند که نرخ این بلیط ها توسط شرکت چارتر کننده تنظیم میشود و ایرلاین در نرخ گذاری آن دخیل نیست. که نوسان قیمت بلیط چارتر برای پر شدن یا خالی ماندن صندلی های در ارتباط است و چارتر کننده تصمیم می گیرد که برای پر شدن یا نشدن صندلی ها قیمت را پایین بیاورند. چارتر کننده ها در واقع هزینه پرواز پیشاپیش به ایرلاین ها پرداخت کرده اند و بنابراین تمام تلاش خود را خواهند کرد که تمام صندلی های پرواز را بفروشند و از زیان دهی آن بکاهند.

نکته : بلیط های لحظه آخری چارتری استرداد نمی شوند!

حال اگر به دنبال بلیط هواپیما با قیمت مناسب هستید سعی کنید در زمان مناسبی تهیه کنید و این به این معنا نیست که زودتر از تاریخ که میخواهید پرواز کنید بلیط تهیه کنید. باید توجه کنید که قبل اقدام به خرید بلیط هواپیما حتما در سیستم های جستجو آنلاین پرواز های مقصد را چک کنید و مقایسه کنید.

5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات