انواع کلاس های پروازی

انواع کلاس های پروازی

در هنگام رزرو یا خرید بلیط هواپیما با انواع کلاس های پرواز مواجه شده اید که این کلاس های پروازی به نوع درجه بندی صندلی و امکانات هواپیما بستگی دارند. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

کلاس های پروازی

در این نوع درجه بندی کلاس های متفاوتی تعریف میشوند و ایرلاین ها می توانند خدمات مختلف را با قیمت های مختلف عرضه کنند, کلاس های پروازی زمانی اهمیت پیدا می کنند که مدت زمان پرواز طولانی داشته باشید و امکانات رفاهی هواپیما نقش بسزایی را در راحتی سفر شما ایفا کنند.

فرست‌کلاس

فرست کلاس (First Class) در واقع لوکس ترین و گرانترین کلاس پرواز است.در این پرواز تعداد صندلی های محدود است و معمولا تعداد آنها به 20 عدد در یک هواپیما میرسد. صندلی های فرست کلس با فاصله زیاد از هم یزرگ و راحت هستند که هر کدام دارای تلویزیون و وسایل تفریحی مجزای برای مسافران این کلاس پرواز را دارند.

نوع پذیرایی در این کلاس لوکس تر و مهمانداران نیز با تجربه هستند، جالب است بدانید هنگام سوار شدن به هواپیما نیز در این کلاس متفاوت و مسافران بدون معطلی سوار هواپیما میشوند البته سالن استراحت مجزا و ترانسفر اختصاصی تا هواپیما نیز از دیگر تسهیلاتی است که در اختیار مسافران در این کلاس پرواز قرار می دهند.

کلاس تجاری

تجاری (Business class) یا بیزینس کلاس امکانات قابل توجهی نسبت به کلاس اکونومی دارد همچنین مقدار بار مجاز مسافران بیزینس کلاس از مسافران اکونومی نیز بیشتر است. صندلی های هواپیما در این پرواز، با هم فاصله ی بیشتری به نسبت صندلی های پروازهای اکونومی دارند، پذیرایی در این کلاس معمولا با غذای گرم سرو می شود، و امکانات رفاهی در این کلاس نیز بیشتر است ، مثلا حوله‌ی گرم، مانیتور و هدفون برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی دارند.

کلاس اکونومی

اکونومی (Economy Class) را میتوان به ارزانترین روش سفر با هواپیما تعریف کرد در این نوع کلاس پروازی امکانات زیادی در اختیار مسافران قرار نمی دهند، و معمولا به تعدادی محدود روزنامه و مجله تبلیغاتی ختم میشوند. در برخی از ایرلاین ها که پرواز آنها کمتر از دو ساعت است پذیرایی نیز انجام نمیشود و در برخی مواقع برای نوشیدنی یا غذا درخواستی باید مسافران اکونومی پول پرداخت کنند. در برخی از پروازهای اکونومی مانیتور و و هدفون هم در نظر گرفته شده که مسافران نقش زیادی در تغییر برنامه های آن ندارند. کلاس اکونومی بیشترین صندلی‌ها هواپیما را به خود اختصاص می‌دهد.

5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات