انواع ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا

اگر قصد سفر به کشور کانادا را دارید در ابتدا با انواع ویزای توریستی کانادا و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا کانادا آشنا شوید با ایران نیهون همراه باشید.

ویزای سینگل کانادا Single-entry

این ویزا تنها برای یک بار ورود به کانادا در مدت زمان اعتبار ویزا است. و بعد از خروج از کانادا اعتبار ویزای شما به اتمام خواهد رسید.

ویزای مولتی کانادا یا ویزای چند بار ورود Multiple-entry

ویزای مولتی کانادا که به آن ویزای پنج ساله کانادا گفته می‌شود، اجازه ورود و خروج مکرر را به دارنده ویزا خواهد داد.

ویزای ترانزیت

کسانی که می‌خواهند وارد کانادا شوند اما قصد بازدید از کشور کانادا یا خرید را ندارند، برای ورود به کانادا، ویزا از نوع ترانزیت را باید دریافت کنند. همچنین کسانی که کمتر از 48 ساعت در کانادا اقامت دارند باید اقدام به دریافت ویزای ترانزیت کانادا کنند.

سوپر ویزا Super Visa (ویزای والدین)

سوپر ویزای برای کسانی است که می خواهند بیش از 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند که این نوع ویزای اغلب بری والیدن افرادی که در این کشور اقامت دائم یا موقت کانادا را دارند است.

اعتبار این ویزا 10 سال است اما از آنجایی که پاسپورت ایرانی با اعتبار پنج ساله صادر می‌شود، بنابراین سوپر ویزای والدین کانادا نیز برای ایران پنج سال درنظر گرفته می‌شود. جالب است بدانید دارنده این ویزا می‌تواند در هر بار ورود به کانادا سال دو سال در این کشور بماند.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا

1- اصل پاسپورت‌های جدید و قدیمی

2- شناسنامه ترجمه شده هر یک از متقاضیان

3- ترجمه سند ازدواج

4- تکمیل فرم درخواست ویزا Application form

5- تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی Family Information

6- دو قطعه عکس ۳٫۵ در ۴٫۵ رنگی با پس زمینه سفید

7- سند ملکی ترجمه شده در صورت وجود

8- ترجمه مدارک شغلی

برای صاحبان مشاغل جواز کسب، روزنامه رسمی و آخرین آگهی تغییرات و تصمیمات، پروانه نظام مهندسی، پروانه طبابت و یا پروانه بهره‌وری لازم است. کارمندان نیز باید نامه اشتغال به کار، سه فیش حقوقی آخر و حکم کارگزینی یا حکم بازنشستگی خود را ارائه دهند.

9- گردش حساب سه ماهه یا شش ماهه اخیر و نامه تمکن Bank Statement

10- دعوتنامه (در صورت وجود)

11- در صورت نداشتن دعوتنامه، رزرو هتل الزامی است.

12- رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا

باید بدانید که سفارت کانادا در ایران تعطیل است و تمام فعالیت سفارت بصورت تعلیق در آمده است. اما شهروندان ایرانی می توانند از طریق نمایندگان قانونی یا شخصا به یکی از سفارت های کانادا در کشور های همسایه (سفارت کانادا در ترکیه) مراجعه کنند. البته برای طی کردن تمام مراحل دریافت ویزا و بجای هدر دادن وقت و صرف هزینه های زیاد بهتر است تمام مراحل را بصورت آنلاین انجام دهید.

سایت اداره مهاجرت کانادا: Http://Www.Iran.Gc.Ca

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات