آب و هوای امارات (دبی - ابوظبی)

آب و هوای امارات (دبی – ابوظبی)

آب و هوای امارات به دلیل قرارگیری در منطقه بیابانی، گرم و استوایی می باشد، در این کشور و شهرهایش تابستان ها با میانگین 41 درجه سانتی گراد در روز و 30 درجه سانتی گراد در شب شدت گرما احساس می شود.امارات در بیشتر روزهای سال آفتابی است و بارش بارن امری است محال که زیاد هم پیش نمی آید.برای آشنایی بیشتر با آب و هوای امارات با ایران نیهون همراه باشید.

موقعیت جغرافیای امارات

کشور امارات متحده عربی در بالای شبه جزیره عربستان قرار گرفته است و با عمان از شرق و با عربستان سعودی از جنوب همسایه است.جالب است بدانید که همه ی بنادر امارات متحده عربی در خلیج فارس و روبروی ایران واقع شده است.

آب و هوای دبی – ابوظبی

آب و هوای شهر دبی و ابوظبی به دلیل نزدیکی به مدار راس السرطان بسیار بیابانی و گرم و خشک می باشد، در طول زمستان که هوای متعادل می شود میانگین دمای روز به تقریبا 25 درجه سانتی گراد می رسد و میانگین دمای شب در نزدیکی خط ساحلی بین 12 تا 15 درجه ی سانتی گراد می رسد و متغیر می باشد.دمای هوا در فصل زمستان در قسمت بیابانی تقریبا به 5 درجه سانتی گراد می رسد و هوا خنک تر است، برخلاف تابستان ها که این شهرها بسیار گرم و شرجی هستند و گاهی میانگین دمای هوا به 45 درجه سانتی گراد نیز می رسد.

دمای آب دریا در تابستان ها به 37 درجه سانتی گراد نیز می رسد و رطوبت هوا تا 90 درصد نیز بالا می رود، اگر بخواهیم راجب گرم ترین دمای ثبت شده در امارت بگوییم تعجب خواهید کرد زیرا دمای ثبت شده حدود 37 درجه سانتی گراد می باشد و این گرمای طاقت فرسا بسیار غیر قابل تحمل می باشد.

شهر دبی گاهی و به ندرت بارش باران را به خود می بیند و بارش باران اگر هم اتفاق بیافتد خیلی زمان طولانی نداشته و معمولا بارش باران معمولا در ماه های دسامبر و مارس به صورت رگبار و گاهی به همراه باد و طوفان اتفاق می افتد.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات