آبشار گرینه

آبشار گرینه

نقد و بررسی

توضیحات

آبشار گرینه

آبشار گرینه یکی از تفریحات مشهد است که مورد علاقه گردشگران تور مشهد می باشد. این آبشار در ۶ کیلومتری روستای گرینه واقع شده است. روستای گرینه در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی نیشابور در ۱۴ کیلومتری شمال جادهٔ اصلی (مشهد-نیشابور) و در ضلع شرقی شهر توریستی دررود و شهر زیارتی قدمگاه و در دامنه کوه واقع شده‌ است.

اساساً گرینه یک روستای توریستی نیست اما طبیعت گسترده دره های سبز زیبا و رودخانه ای دل انگیز با سرچشمه ها و انشعابات فراوان دارد. آبشار گرینه که از جاهای دیدنی اطراف مشهد است، در میان دره ای سرسبز به نام باغرود در استان خراسان رضوی قرار گرفته است. برای دسترسی به آبشار از روستای گرینه به سمت شمال حرکت کنید، پس از طی مسافتی در حدود ۱.۵ کیلومتر در دره رودخانه، به محل انشعاب رودخانه به دو بخش شمالی و شرقی خواهید رسید. ادامه مسیر دره شمالی به آبشار گرینه منتهی می شود.

یکی از اهداف طبیعت‎گردانی که به روستای گرینه می‎آیند صعود به قله‎ی زیبای قوچ‎گرد با ارتفاعی نزدیک به ۳۰۰۰ متر می‎باشد. روستای گرینه که از جاذبه های گردشگری مشهد است، دارای یک دره و رودخانه اصلی با دو انشعاب می‌باشد که انشعابات آن هم به نوبه خود دارای دره های فرعی دیگر می‌باشد. لازم به ذکر است که این انشعاب ها طول بیشتری از دره اصلی دارند و به ترتیب کلاغشون و مرغزار نامیده می‌شوند و از هردو مسیر پس از عبور از خط الراس انتهای دره به روستاهای ازغد و دهبار و جاغرق می‌رسیم که مسیر عبور کوهنوردان و طبیعت گردان است و دره اصلی نیز در انتها به آبشار کوچکی به نام پای تخت میرسد و با عبور از کنار آن به تخت بالای آبشار و ارتفاعات بالا دست خواهیم رسید.