آبشار آبگرم

آبشار آبگرم

نقد و بررسی

توضیحات

آبشار آبگرم

تنها آبشار آبگرم کشور را می‌توانید در ۷۵ کیلومتری مشهد در روستایی به نام آب‌گرم پیدا کنید. روستای آبگرم در کوهپایه‌های هزارمسجد، شهرتش را از چشمه‌ آب نسبتاً گرمش گرفته است. آب‌گرم، از روستاهای حاشیه‌ای جاده مشهد به شهر کلات نادری است و پنج کیلومتر از این جاده فاصله دارد. جاده آسفالته روستای آبگرم، از کیلومتر ۷۰ جاده کلات منشعب می‌شود. که یکی از جاهای دیدنی مشهد محسوب می شود.

با عبور از روستای آب‌گرم، وارد یک راه خاکی می‌شوید که از کنار باغ ها و زمین های کشاورزی روستا، شما را به آبگیری سیمانی، موسوم به بند، می‌رساند. از اینجا به بعد، جاده‌ای وجود ندارد. شما هستید و یک مسیر کوهستانی.

اگر شانس بیاورید‌ در ساعات صبحگاهی روزهای بهار، منظره‌هایی مه‌آلود را هم شاهد خواهید بود که با نجوای رودخانه، ‌لذتی تکرارنشدنی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

در امتداد رودخانه و پس از عبور از کنار یک کاروانسرای تاریخی، به آبشار می‌رسید. آبشار آبگرم با حدود ۱۷ متر ارتفاع، یک‌ریز و پرصدا، آب چشمه‌های بالادست را به حوضچه پایین آبشار می‌ریزد تا منشأ رودخانه‌ای باشد که چند روستا را سیراب می‌کند. حوضچه پای آبشار، جان می‌دهد برای آبتنی‌های بهاری. دمای ۳۰ تا ۳۵ درجه‌ای آب، ‌شرایط مناسبی را برای آب‌تنی حتی در صبحهای خنک بهاری فراهم کرده است.